AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
705

745i Turbo snurra - Frågor och utbyten!

Visa användare
147
Vision79
E60 M5 -08

JAWS MOTORSPORT EDITION
Tjena hallå!

Tänkte kanske man kunde få höra lite hur ni gjorde och vad som ev inte gick bra etc..:)

Då har man hämtat hem ett mkt fint utgångobjekt, iaf i mina ögon!...köptes av en trevlig kille i Sthlm :) , tack A!

Bmw 535 -90 som det har lagts i en 745i (3,4L 6:a) Turbomotor i , bilen är oxå inreggad som flyttgods vilket underlättar en del när man vill göra roliga uppgraderingar som annars SBP direkt kan sätta stop för.

Jag har lite ideer och bollar jag vill bolla med er som gjort detta förut och har erfarenheten av utgången helt enkelt.

Det första jag tänkte på är soppa pumpen...jag har en Walbro 255Lph för utvändig montering liggandes, lirar d att "mata" med org pumpen o skicka på med walbro´n efter ? , dvs dom hamnar i serie!?

Kommer troligen köra med ganska högt grundtryck ca 4bar och större spridare då jag ska köra E85, just dom siemens spridarna som innhandlats tycker om högre tryck och enl expertis har finaste bilden över 4bar.

Ökar trycket med en vanlig typ Malpassi 1:1 regulator.

Sprutet jag har är ett Link G3
Tändningen jag har är Msd HVC PN6600

Jag har förstått att org packningen inte vill leka så mkt så en MLS skiffer packning i org tjocklek ska beställas samt Arp bult.

Med detta hoppas jag kunna ladda 1,5 - 1,8 bar på helt standard botten :)

Grenrör byggs nytt i "limp" modell fast med fina radier på böjjarna som möts i en kollektor.

Turbo aggregat fortf okänt vilket det blir...ngt som är i storlek som org snurran men orkar pumpa luft för 600hk

Ni som byggt IC på E34:an hur pass stort cellpaket fick ni plats med utan att kapa sönder frontspoilern?

Ideer och tankar mottages! , ris o ros

/J

jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
kan svara på några frågor iaf....
jag körde på drygt 4 bar soppatryck och e85 med originalpumpen, det funkade bra!

ic:n får man ju plats med en rejält stor framför kylaren när man kastat bort ac-anläggningen...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.