|
|
|
|---|---|
|
Vad gör denna ventil för nytta som sitter några centimeter in i det högra slutröret på min 328?? Det är orginal avgassytem givetvis. Har det ngt med respons o göra eller är det bara för extra ljudämpning på låga varv! Den ser ut att vara vakumstyrd! mvh HP | |
|
Hej! Det finns ett flertal trådar om just detta. Jag har hört ett par rimliga förklaringar till varför spjället finns där. *När man kallstartar bilen så släpper den inte ut alla avgaser för att katalysatorn ska värmas fortare. *Låta mindre när bilen står på tomgång. Yes den är vakumstyrd. När jag bytte system pluggade jag igen slangen till spjället. mvh |
|
|
Okej .. jag mistänkte att det var ngt sådant .. Bilen går väll knappast sämre om man tar bort den!?? Tycker den låter typ ingenting på tomgång och lägre varv på ettan o tvåan HP |
|
| Nää det kan jag aldrig tänka mig att den gör. Har aldrig hört om att bilen skulle gå smäre för de. men men jag hade inte brytt mig om att ta bort den om den redan satt där. Om du vill ha skönt ljud kan du alltid installera ett öppet luftfilter med en bra avskärming till motorn. 6an har ett fantastiskt råm vid 4-5 tusen varv =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.