|
|
|
|---|---|
| tjena har monterat öppet filter nu men vad ska ja göra med vevhusventilationen? låter lite konstigt ur den små "tuckande" ljud håller ja för den blir det tyst på direkten? | |
|
Hej. På min e36:a så sitter vevhusventilationen kopplad till bälgen bakom Lmm som i sin tur är kopplad till ett öppet luftfilter. På många filter finns det ett hål där jag TROR är meningen att man ska stoppa slangen för vevhusventilationen på äldre modeller. jag misstänker det iaf, vevhuset ska ju också få in frisk filtrerad luft. En fundering iaf, annars får du kolla upp det med någon kunnigare :) mvh |
|
| en förbannat bra fråga! någon som har nå förslag? stoppa igen slangen eller köpa ett vevhusfilter å montera över? | |
| Dumt att stoppa igen den tror jag, risk att den trycker genom oljan andra vägar om den inte får andas. Har du otur så trycker den genom kolvringarna och oljan går genom motorn och ut i avgassystemet = ingen olja kvar i motorn. Hänta liknande på min brors bil för många år sedan (dock inte bmw, dock är väl funktionen densamma). | |
| vad bör ja göra då ? köpa ett vevhusfilter eller montera på orginalfiltret? | |
|
ääh jag har pluggat igen vevhusventilationen på min e30 verkar då funka och de är många som pluggar igen de |
|
| Går säkert bra att plugga igen den om man är dumsnål och inte kan köpa ett vevhusfilter för 200:- lr va det kostar... | |
|
du får ju ut kanske 3 hk om du plogar igen de direkt i början också de gör att de blir lite högre tryck i motorn |
|
| o jävlar 3 hela hk :P inget som kan paja istället? | |
| Jag skulle aldrig plugga igen den :S köp dig ett filter för 200 kr som någon ovanstående sa. | |
|
Monterade mitt sportluftsfilter (öppet) för 2 dagar sen, och tro mig, vid gaspådrag kändes det som min gamla 318 cab. Lägg hellre in ett sportluftsfilter från KN i original burken, och inte ett öppet för då tappar man GARANTERAD effekt. Funkar utmärkt med min bil. Men sen finns det vissa som monterar det öppna sportsluftsfiltret så att det får mer friskare/kallare luft i sig. |
|
| Hapsuno: Vad kostar ett KN-filter till orginalburken? Är det samma pengar som dem koniska? (700-900kr?). Jag är lite inne på att byta filter vid nästa service, så funderar om det inte är bättre som du säger, att använda sig av orginalburken. | |
|
ExHonda: Kostar som max. 600kr. Var hos micro igår och där hade dem ett för 512kr om jag har rätt. Vet inte hur det är med era bilar, men med min 328 så känner jag verkligen ljudet av en skön sexa och skillnaden mellan originalfiltret och KN's sportluftsfilter inne i originalburken. Vill även tillägga att jag race'ade förbi en Honda Type-R och en gammal mustang idag. Vad bra det känns =) |
|
| Följdfråga: Blir det verkligen skillnad i ljudet mellan att stoppa in kn-filter i orginalburk eller att ha ett vanligt luftfilter i boxen? Borde det inte blir större skillnad att ha öppet filter mot att ha i originalboxen, även om det skulle vara kn? | |
|
Jonesono: Det tror jag det. Det låter mer när man varvar över. KN eller inte, tror jag spelar inte så stor roll enligt vad jag testat. Skillnaden är verkligen stor att ha ett sportluftsfilter i originalboxen än att ha ett öppet. Jag skulle varmt rekomendera er att köpa ett sportluftsfilter i originalburken än ett öppet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.