AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.952

Ojämn gång på motorn, vad kan de va

gretzky
Som sagt min bil har en ojämn/ryckig gång både när man försöker hålla en konstant fart tex 50km/h och när man accellererar (typ på 3:an från 50-100) vad kan detta bero på?
Tacksam för tips.
Har hört mig för lite hos div mekaniker men ingen av dom tror på lambdan. Nyss bytt olja/filter/stift, gjorde ingen skillnad.
Luftbälgen vid insuget e ny.

320ic -92

dieseldoris
je
13
je200
325i 91
Har exakt samma fel på min 325 E36 -92...Så grymt irriterande när man tappar effekt...Dock har jag ett till problem, ibland slår det precis framför pedalerna, som om någon slår på bilen underifrån :S..Är det samma för dig..?? Dock vet jag med all säkerhet att min koppling är påväg att ta slut, men det skulle väl inte kunna bli sådär väl..? Har du ojämn tomgång också..?
gretzky
Nej tomgången är "bra". Bilen blev något bättre efter att ha slagit i STP injection cleaner akuthjälp.
Ska testa att byta lambdan också. Skriv gärna vad du åtgärdar o om det blir nån skillnad.

dieseldoris
Od
81
OdiN88
320Ci E36 -95
325Ci E46 -01
M5 E39 -00
jag hade själv liknande problem.. Åkte till macken och tankade i lite karburatorsprit och Direct injection (insprutnings rengörare). Löste mitt problem iaf. Prova..
gretzky
Trodde den va bra iaf men den rycker fortfarande. Vet ej om jag kanske ska lyfta ur spridarna för att se att dom funkar som dom ska, vet att man kan rengöra dom med ultraljud på nå vis men det lär ju kosta...fortsättning följer.

dieseldoris
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Har något kollat bensinpumpen? På min E46 började iofs motorlampan lysa då den gick dåligt (ryckigt och tappade ork ibland) men efter pumpbyte blev den som vanligt igen.
gretzky
Tack för tipset ska undersöka saken till veckan.

dieseldoris
gretzky
Har nu bytt lmm/stift/olja&filter/en tändspole/bensinfilter men ryckningarna kvarstår.
Ska byta lambdan i veckan och funderar starkt på att byta bensinpump också om tid ges. Efter lite eftersökningar verkar spridarna något långsökt så det blir en sista utväg.
Kan kopplingen ge dessa symptom?
Tips..

dieseldoris
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.