|
|
|
|---|---|
|
Min fråga gäller 760il och motorn var igång men fjärrdosan (keyless go) tappade kontakten med bilen och nu går det inte att använda den i lilla skärmen står det att bilen inte har kontakt med nyckeln vad göra?? | |
| kolla batterina i dosan kanske bara glapp kontakt | |
|
det går att öppna och låsa bilen med dosan. förut har jag kunnat ha dosan i fickan och dra i handtaget och starta bilen utan att använda dosan men eftersom motorn var igång och jag gick ifrån bilen kanske 5m så har nånting hänt när bil o dosa inte hade kontakt |
|
|
var på bmw och dom visste inte och så klart ville dom felsöka och tjena 1200 spänn |
|
| ingen kan det här tydligen | |
|
age 68: fick du någon ordning på ditt keyless go??? har en polare med samma strul.. hur löste du det? |
|
|
För F01 Fenomenet uppträder ibland om man stiger ur bilen med motorn igång och fjärrkontrollen i fickan. Motorn stannar inte (de gånger det inträffat för mig) men ingen kan köra iväg med bilen. Det kommer upp ett felmeddelande som man bara kan ta bort genom att trycka (OK) med iDriveratten. Det finns ett markerat läge på rattstångens högra sida >KEY<. Sätt nyckelns sändarsida mot det märket och starta motorn. Detta är nödvändigt om t.ex. fjärrens batteriet är svagt |
|
| age 68 är en snubbe med fyra inlägg totalt - alla i denna vintagetråd - så sannolikheten för svar är inte superhög. Men visst, den är såklart högre än om man inte frågar alls och age 68 har kanske skrällt förr. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.