AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.875

Är det värt pengarna att lackbehandla bilen?

at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
en sådan lackbehandling på ditec o andra ställen är det "lönt"/värt pengarna??
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
du får en lackyta som håller länga och en hjup glans,som du inte kan få för hand.jag rekomenderar detta i alla fall.,,
mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
JAG FICK ETT FANTASTISKT DJUP PÅ MIN MONTREAL BLÅ LACK.MAN BARA DRUNKNAR I DEN..FUNDERAR NOG PÅ ATT LÄMNA IN DEN NÄSTA ÅR IGEN.HAR HÅLLIT 2 ÅR FÖR MIG.KÖR EJ VINTERTID.
KAN VARMT REKOMENDERA DETTA.SAMT JAG FICK BRA INSTRUKTIONER OM HUR MAN TVÄTTAR Å MED VILKA SVAMPAR FÖR Å BIBEHÅLLA FINISHEN I DET LÄNGSTA.

JAG FICK MIN BIL FIXAD I BRO PÅ BROTEC..

schnellfahrer baumvelt
the force is with mee
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Om du tänker på din svarta bil så skulle jag gjort det utan att tveka just för att få bort alla tvättrepor som brukar synas så väl på alla solid svarta bilar , hade jag haft en silvermetallic färgad bil då hade jag nog nöjt mig med att vaxa själv för dom ser nästa alltid bra ut i lacken ändå.
Hu
9
Huppa
440iaGC M-Sport -19(mppsk)
520iaT M-Sport -20
220i Active Tourer -19
Jag lämnade in min 325:a på Brotec för en Ditec behandling. Är helt supernöjd med resultatet. En helt otrolig "shine" i lacken och sedan som bonus så är den enkel att hålla ren. Jag kan varmt rekomendera en behandling.
Ao
50
Aouseus
320 -99
Ta kontakt med Miachael på MD Bilvård i Lund, han har ett ny behandling hos sig som heter PPS, blir en sjuk yta om man kan uttrycka sig så efter behandling.

//David
Lånar tråden lite, kan det vara värt att lämna in en E39 från 1998 på en återbehandling? Bilen har varit hos ditec 2 gånger, senast var för snart 2 år sen. Är kostnaden fortfarande bara 30% även om det gått mer än 18 månader sen senaste behandlingen?
at
313
atmos
har lämnat in min bil nu så får vi se vad som händer..återkommer med bilder:)
Ao
50
Aouseus
320 -99
Atmos> Var lämnade du in bilen?
at
313
atmos
har hämtat min bil nu..lämna den till vonne i arlöv med perfekt resultat,bilder kommer i helgen..
le
73
lepras1
328i coupe- 95
Vad kostar en sådan behandling?
le
73
lepras1
328i coupe- 95
Sorry...hittade.3500:- i grundpris...
at
313
atmos
www.vonne.se
Ao
50
Aouseus
320 -99
Aah... Samma produkt som PPS bara annat namn, bra val av behandling (i mitt tycke)...
da
527
dallev79
525iM Touring -01
Funderar själv på att göra en behandling. Det kostar 3500kr för mig, killen i fråga som ska göra jobbet är duktig o riktigt petig. Förra året lämna jag in bilen hos en lokal bilrekondare för 2500kr o blev sådär nöjd. Han la på SilverSeal, själva försegligen var kanon, pärlar sig fortfarande! Men vart aldrig riktigt nöjd med förarbetet, han kunde allt polerat o plockat fler repor tycker jag. Efter det har jag tänkt försöka göra jobbet själv, men kom snart fram till att lägga ner dessa planer. Har ingen erfarenhet av polering, det är en svart bil, har inget material eller verktyg och framförallt har inget garage jag kan vara i, bara en grusparkering bakom huset.
Så jag har beslutat mig för att lämna in den, dock så tycker jag jag att 3500 fortfarande är något dyrt. Kan inte tänka mig att själva försegligen kostar så mycket, förarbetet däremot, på en svart bil dessutom. Jaja, det blir att hosta upp 3500.
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
¨Hämtade bilen igår efter en polering med tillhörande PPS-lackskydd.
JÄVLAR va blank den blev! Ser fasen bättre ut än ny!(Den bilen är blanksvart)
2000 kostade det att få här i Luleå och sen kostar en återbehandling, som görs efter 18 mån 700 kr.
Ska lämna in min andra bil nästa vecka, den såg blank och fin ut tills jag kopm hem med den andra, då såg den mera ut som en tvättsvamp eller nått...

ha de/benke-nu med V8-försedd e21 i skallen :)
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Det är arbetet som kostar pengar, inte så mycket medlet.

Om du bor i Stockholmstrakten ska du kontakta Jörgen Sandell på Stockholms Bilvård.

Niklas

Fransosen
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Jobbar på Ditec...

Visst arbetet kostar en del ,men det gör Ditec-grejerna oxå...Man gör det i 3 faser..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.