|
|
|
|---|---|
|
Hej, köpte nya fälgar här om dagen och då var det ett litet jack i dem som är ca 1 cm bret längst fälgkanten, är detta något man kan laga själv så det inte blir mer och spriker vidare eller måste det lämnas in och var i så fall? eller är det så att det inet är någon fara och man kan låte det vara om det inte stör utseendemäsigt? (ps någon som någon firma som gör hjulinställningar billigt? tex euromaster lixom, | |
| jag annvände mig an kemisk metall,o sedan lackat dom själv.än så länge håller det(2år)det bästa är vell o lämna in det,så det blir riktigt proffsigt gjort... | |
|
Precis som dicka o säger, laga med avsett spackel, slipa och lacka. Har du air-brush blir det enklare än med sprayburken. Ska inte lossna om du rengjort ordentligt innan. Du får det garanterat tillräckligt snyggt för att vara nöjd tills nästa gång trottoarkanten biter dig i fälgen. Annars kostar det ca 1.000 spänn att fixa, iaf på Intera här i Stockholm, nåja Länna söder om stan. Niklas Fransosen |
|
| okej, men hur vet man vad det är för färg på fälgen? var köpper man dessa grejor? | |
|
Om du köper på BMW så har dom en fälgfärg, har för mig att den heter 144, men lovar inget. Osäker på som det är stift eller spray, eller om det finns bägge delar. Har inte handlat just den grejen på BMW. OKQ8 har oxå fälgfärger av bättre märke som stämmer bra i nyansen. Gjorde misstaget att först köpa på Biltema, för jag råkade vara i närheten, och deras färg, iaf den jag fick, var för ljus och med för lite silver i, mao skit. Niklas Fransosen |
|
| jó men fälgar har ju olika färg, hur vet jag vilken som passar min?fälgar har väl ingen färgkod typ!mvh | |
|
BMWs fälgar är alla lackade i samma kulör, som sagt ovan förmodligen färgkod 144. Och vad jag har förstått är BMW inte ensamma om att använda denna färg till sina fälgar så den borde passa på flertalet andra märken med om du inte har BMW fälgar. Å andra sidan kostar en färgburk runt 60 spänn på OK så med lite ögonmått och tur :-) så ska du inte behöva slänga bort några stora summor innan du fått rätt kulör. Och en liten nyansskillnad kan alltid uppstå även med EXAKT samma färg, för din fälg har ju använts lite. Den lilla skillnaden kommer inte att vara synbar på några meters håll och fälgen är ju bara ren de första 300 metrarna. Förmodligen kommer det bara att vara du som ser skillnaden, mest för att du VET om den. Niklas Fransosen |
|
|
okej, då tackar jag för detta och får handla grejor imorrn, har M5 kopior men det är samma färg som orginal eller? mvh |
|
|
M5 kopior, vilken m5a syftar du på då? För jag vill tro att e39:ans originalfälgar inte är samma kulör som vanliga fälgar. Dom är lite mörkare, ska väl föreställa titan eller nåt. Så dom fälgarna, i original alltså, är kanske inte helt lätta att hitta färg till på OK. Om du har fälgar som är "ljusa" så funkar det som vi pratat om tidigare. Burkarna har ju ett lock som visar vilken färg det blir och det stämmer relativt bra. Om dina kopior har samma färg som BMW original M5 (e39) kan jag inte säga utan att se en bild iaf. Lägg upp en bild i din profil eller här i tråden så ska vi se vad vi kan göra. Niklas Fransosen |
|
|
du, jag vet inte hur man länkar till garaget.org så det funkar men gå dit och sök på användarnamenet bamsehalvar så hittar du min bil och bilder på fälgarna. mvh |
|
|
Snygg bil. Det där är vad jag skulle kalla ljusa fälgar, M5 kopior till en e60. Så då ska det inte vara några bekymmer med att hitta sprayfärg på OK eller motsvarande. Köp inte på Biltema bara. Lycka till! Niklas Fransosen |
|
| tackar, då ska jag fixa detta så det blir bra och inte blir mer./får tacka för hjälpen,trevlig helg | |
|
Hur har det gått för dig?? Niklas Fransosen |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man kan åka till en lackeringsfirma och be att få låna en färgkarta att jämnför med. Jag hittade Brilliantsilver MB färg som passade exact till att bättra dessa BMW rundeker styl 18 fälgar med. Länk Länk Länk ///MVH Hasso Länk |
| tyvärr blev fälgarna stulna innan jag han att göra något. men tack för hjälpen | |
| Hahah.. problemet löst :-) | |
| Jo så kan man ju cokså se det =p | |
|
Det var ju surt!!! Får du nya på försäkringen eller? Men nu vet du i alla fall hur du ska gå till väga i framtiden om trottoarerna är dumma mot dig :-D Niklas Fransosen |
|
|
jo surt va det, håller på och pratar med försäkringsbolaget så vi får se hur det blir....får kanske halva inköpspriset - att de är lite beganade + självrisk så jag kommer ju inte bli rik på det. Ja nu vet jag ju va jag ska göra i framtiden iaf. tack för hjälpen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.