AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.111

Öppna baklucka utan ström?

Th
136
The Dave
BMW 428im Coupe -14
BMW 325i Coupe -07
Mercedes E-Class -20
Hej
Behöver lite akuthjälp, Jag kopplade ut batteriet och stängde bakluckan, nu vet jag inte hur jag ska komma in där och montera tillbaka batteriet.

/ David
Th
136
The Dave
BMW 428im Coupe -14
BMW 325i Coupe -07
Mercedes E-Class -20
Bilen är en sedan
Th
136
The Dave
BMW 428im Coupe -14
BMW 325i Coupe -07
Mercedes E-Class -20
Någon.... jag är akut behov av hjälp, borde finnas någon "reservöppning"

tack på förhand
// David
Th
136
The Dave
BMW 428im Coupe -14
BMW 325i Coupe -07
Mercedes E-Class -20
Jag svara på alla frågor själv då :)
Det löste sig ganska enkelt när man tänker till lite, kopplade på ström på utagen i motorn (där man hjälpstartar) sen var det bara att öppna.
Th
136
The Dave
BMW 428im Coupe -14
BMW 325i Coupe -07
Mercedes E-Class -20
Jag svara på alla frågor själv då :)
Det löste sig ganska enkelt när man tänker till lite, kopplade på ström på utagen i motorn (där man hjälpstartar) sen var det bara att öppna.
Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
kommer inte riktigt ihåg men när jag lämnade av min lucka för lackering så tog jag av en av polerna på batteriet.
När jag sedan monterat tillbax luckan så stängde jag den utan att återmontera batteriet.
jag kom inte in i trunken så jag öppnade genom att vrida runt med nyckeln.
Du kanske menade nått annat men detta funkade för mig :) ?!
Th
136
The Dave
BMW 428im Coupe -14
BMW 325i Coupe -07
Mercedes E-Class -20
Nä jag menade samma sak, men på min gick det inta att vrida nyckeln (provade) för det är elstyrt.

// David
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
The Dave: Är du säker på att inte bakluckans lås har rostat ihop och därför gick det inte att låsa upp med nyckeln?

//Roffa
Vad jag vet får man ta i lite för att vrida om ifall man inte har hjälp utav elstyrningen.
Jo
99
Jonas_E30
320d T -10
Ja, det är bara att vrida nyckeln motsols så hoppar luckan upp. Lite smidigare än att koppla på ström i fram etc. Om det inte gick på din, så kärvar låset, prova med låsspray.
Th
136
The Dave
BMW 428im Coupe -14
BMW 325i Coupe -07
Mercedes E-Class -20
Provade detta flera gånger men det gick inte att öppna med nyckel. Låset kärvade en del, men efter jag smörjt det funkade det utmärkt. Och tro mej det gick inte öppna bakluckan med nyckel.

// David
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det ska gå att öppna mekaniskt utan spänning med nyckel om jag inte minns helt fel. Skulle nog ta isär och kika så allt står rätt till.

///MVH Hasso
Länk
Th
136
The Dave
BMW 428im Coupe -14
BMW 325i Coupe -07
Mercedes E-Class -20
Jag har svårt och tro att det är något fel på låset. För det känns inte som om att det ska gå öppna luckan mekaniskt med nyckeln. Låset känns väldigt "stabilt", Jag provade och vrida till botten (åt bägge hållen) trodde nästan nyckeln skulle gå av :) .

Det finns kanske någon här på forumet som kan prova?

// David

Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
ok då menade vi samma o som jag skev tidigare så råkade jag ut för samma sak,jag vred nyckeln o de funkade :)
Jo
99
Jonas_E30
320d T -10
Har du bara en nyckel till bilen? Det är inte så att det är en verkstadsnyckel som du provar med? Iaf. på VAG bilar så är en av dom tre nycklarna en verkstadsnyckel, så att inte verkstadspersonalen ska komma in i bakluckan.
Th
136
The Dave
BMW 428im Coupe -14
BMW 325i Coupe -07
Mercedes E-Class -20
Nej jag har fler nycklar och jag vet att det funkar med nyckel, det är ju det jag sagt hela tiden :) hrm hrm pinsamt. Provade detta när jag kom hem idag tog i ännu hårdare och då gick det he he he. Vet inte riktigt vad jag ska säga, ska ställa mig i skamvrån resten av veckan, men jag tackar alla inblandade.

// Skamsen (David)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.