AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.084

M5 E39-sugen, är dessa objekt bekanta för någon?

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Verkar som att det blir en BMW ändå, najs - och då står det mellan antingen E46 330 cab, M5 E39 eller Alpina B3... Hittade dessa två M5:or i landet, har någon ris eller ros om dom vore jag väldigt tacksam!?!

Länk

eller

Länk

All info är värdefull! Och ja, jag tycker inte heller om trä i en sportbil, men vad gör man... :)
Visa användare
128
putte,m
m5 e39 99
varför inte åka ner till tyskland och hämnta hem en 02 för samma pengar !?skulle aldrig köpa en 99 för det priset !!var ner och köpte min e39 m5 för 13900kr en ägare servad på samma bmw firma hela tiden med all utrusting 14000 mil går som en dröm inget vanos ljud trots att det är en 99 varit och tittat på svenska m5 och dom är till 90% lik och körda av förare med lite erfarenhet av prestanda bilar . gör inte samma miss som alla andra köp där dom är made in..
mvh.puttem

putte,m
Visa användare
3.753
Sani
Visst, det är en tanke jag också tänkt. Nackdelarna är (förutom omaket) att man inte får ett lika förmånligt lån om man inte handlar av en svensk handlare, samt att försäkring på import är lite högre än sv-såld. (Och efter 1. juli blir ju försäkringarna dessutom ännu dyrare...)

Men egentligen vill jag ju också ha en faceliftad pga den uppgraderade motorn, så vi får se...
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Sani:

Ang lån så brukar dom sk "medlemslånen" ha i stort sett samma ränta som bilhandlarnas. Dessutom så finns det flera bolag som har samma premie på import & svensksålda. Se trippen till Tyskland som en semester istället för "omak" och då kan man ju samtidigt passa på att fylla den blivande bilen med lite "godis" (Drickbart) på vägen hem ;-)

Mvh Jimmy
Visa användare
128
putte,m
m5 e39 99
har min försäkrad hos salu ansvar och där räknas den som swensk och det kostar mig 850kr i månaden !så det ska du inte haka up dig på.
köp i tyskland du kan bara vinna på det.
okej du kan ha otrolig tur här hemma och hitta bilig och bra med men det kan man inte rida på då sanolikheten är låg .

putte,m
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

putte,m: Visst är det lönt att titta i Tyskland men du hittar ingen 02:a med motsvarande mil för samma pengar som bilarna ovan. Bilar med 15' mil går ju att hitta men 02:or kring 10' mil börjar kring 25'€ och vissa av dom billigaste ser inte helt kul ut.

___
//Ulf
Visa användare
3.753
Sani
Så är det, ja. Helst vill man ha en -01:a, för den något högre effektens + angel-eyes:en skull om inte annat, och de får man inte hem för de 190k jag tänkt att hålla mig under...
Börjar faktiskt mer & mer känna att M5:an är för dyr att äga på alla sätt, det lutar nog åt en 330 cab just nu, den här verkar ju tex hur fin som helst:

Länk

Men pga att jag ska få låna bil (M-B) "gratis" i åtta veckor nu, ska jag inte shoppa förrän mot slutet av juli, så vi får väl se hur många gånger jag hinner ändra mig :) M-magin lockar ju, samt det mäktiga V8-ljudet!

Ingen som vet något om dessa två M5:or alltså? (Har tagit reg.utdrag...)

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Sani: Vad är det för skillnad på effekten på '01+ jämfört med de äldre?
Lasse Karlsson
Kane!

Det är ingen skillnad! alla M5 E39 är 4.9 liters V8:or på 400hästar!

HA DET!
Visa användare
3.753
Sani
Hehe, jo - det verkar visst vara skillnad enl diskussioner här på forumet!

Där folk de facto bänkat sina bilar visar det sig att -01:orna (och senare) lämnar betydligt mera pulver. Huruvida detta är sant eller inte kan ju inte jag veta, men det verkar vara tillräckligt många som är överens om det, så att jag måste ta det med i beräkningen sas...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.