|
|
|
|---|---|
| Håller på att kika på en potentiell bilkandidat. Det är en 525 tds -97 med 29000 mil på mätaren. Den är lite halvdan när det kommer till kallstart. Nuvarande ägare påstår att man ska hålla nere gaspedalen till max vid kallstart.. För mig låter detta som att något inte är korrekt och att tidigare ägare har kommit på en genväg för att starta kärran ändå.. erfarenheter kring det hela??.. | |
| köp en annan bil , det finns massor att välja mellan.... | |
|
hej har samma problem men det är när min ,startar din om man trycker ner gasen startar den snabbt eller får hålla på länge? det lättaste du kan göra är att testa glöda det två gånger det fungerar på min på min är det glödstiften som är slut mvh bosse |
|
| Ok tack.. ska prova glödga två gånger.. om jag nu någonsin behöver trycka ner pedalen innan.. Lite småkul inköp detta. Hämtade bilen idag. Enligt säljare måste man trycka ner pedalen, i praktiken funkar det tiptop att skippa det..:) Vidare menade säljare på att ingen servicebok fanns.. Den jag hittade bland böckerna var stämplad över 20 000 mil iallafall.. duger gott till mig.:) | |
| INGEN bil ska startas med gaspedalen fullt nedtryckt, då ber man om problem! Oförbränt bränsle inte minst. | |
| Låter som ett bra köp tycker jag. Jag förmodar att priset var rimligt och det är kul med positiva överraskningar efter köp. | |
| Utifrån det som jag har lärt mig så här långt om säljarens uppgifter så har väldigt lite stämt. Jag tror inte man behöver starta med pedalen nere.. det är nog felaktiga uppgifter helt enkelt.. | |
|
försäljaren kanske menade kalltstart i minus 45????? då kan det vara en fördel,hehe Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.