|
|
|
|---|---|
|
Funderar på en 320dM E92 men priset är uppe i 400.000kr med M-paket, comfort, hifi och toning. Med det priset så börjar man tänka att bilen inte är värd dom pengarna. Om jag besöker en återförsäljare och bygger en bil tillsamans med honom hur mycket ska man försöka pruta utan att gå över gränsen? Med erfarenhet av nybilsköp (2st Audi A6 och en A4) så vet jag att dom har stora marginaler iaf Audi men hur ligger det till med BMW. Vågar man sikta på en 10-12% i rabatt? Vad har ni andra som köpt E92 lyckats komma med? Tips på duktiga säljare tas emot i Sthlm/Uppsala området. | |
|
din snåle f*n :D Sa ju att dem kostar så mycket. Bilen är definitvit värd pengarna, det är ju en bmw. Att pruta 10-12% är kanske lite i överkant tycker du inte? köp en skoda istället. Mvh. Jimmy |
|
|
Länk |
|
|
Gå ner i utrustning och kolla efter fina demobilar! gjorde jag och blev skapligt nöjd... |
|
|
Min kompis köpte sin E90 i Sundsvall där han fick det bästa erbjudandet. /N |
|
|
Köper du privat kan du inte räkna med rabatt över 10%, tror snarare du kan hamna någonstans på 7-8%. |
|
|
Som privatkund på en populär bilmodell kan du inte räkna med några 12% som förstagångskund. Snarare 6-8%. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Tjenare, jag fick drygt 8% på min E91, privatköp, inget inbyte, inte finansierad hos BMW. Hade nog kunnat klämma ett par tusenlappar till om jag hade varit lite coolare, men jag ville ha bilen lite för mycket :) 12% tror jag inte att du kan få, tjänstebilsköp ligger på 10% rabatt. /ElakaKatten |
|
|
Mitt avtal (större konsultfirma) ligger på 12% hos BMW så visst går det. Det normala är väl runt 10% så i det här fallet är avtalet lite bättre. Dessvärre är tjänstebilsavtalet i sig inte särskilt förmånligt dock men rabatten är bra ;-) //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Jag fick 9% på leasingavtalet, företag. Det var enligt flera jag pratat med riktigt bra. 12% kommer nog bara större företag upp i (eller?), med större avtal så att säga. Gissar jag... |
|
|
I stort sett alla våra tjänstebilsförare väljer BMW så visst spelar det roll. Rabatten på Volvo exempelvis är bara 8% så visst spelar det roll hur många bilar man köper. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| Tog in offerter från alla bmw handlare på www.bmw.se, körde dem mot varandra tills jag fick ett bra erbjudande på min inbytesbil och en rabbat som va 8%. När jag sen byggde bilen i sthlm hos säljarn fick jag 2000:- i rabbat som första erbjudande. Visade offerten då blev det lite snack mellan säljarn och hans chef innan dom gick med på den. | |
|
Hej! Jag fick drygt 10% på en demobil(ca 100 mil) - privatköp. //Anders |
|
|
10% på demobil är kanske inte jämförbart eftersom du då inte kan välja utrustning plus att varenda person som suttit i bilen har smiskat den. Men som privatperson är det ju väldigt svårt att få mycket bättre. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
wowwe |
Jag fick 10,6 % ´som privat person iofs 2ggr jag köper bil där |
|
Jag tror att du har svårt att få över 8% på en så pass ny och populär modell. 400.000:- är inte extremt mycket heller, även om man känner sig lurad när man lägger på utrustning för 100 lök. Andreas Löfgren> Såg att vi är kollegor ;) Håller inte riktigt med dig om att alla hos oss väljer BMW. Skulle säga att det är ca 60%-30%-10% för Volvo, BMW och Saab i fallande ordning. Tyvärr förstår inte alla att bra rabatt på listpriset, fri service och "högt" andrahandsvärde ger hyfsat bra villkor på leasingbil. |
|
|
Cabron: Jag jobbar på en större amerikansk Management/IT/Outsourcing firma med tre kontor i Sverige. Leasingupplägget finns ju hos flera firmor så jag vet inte 100% att vi jobbar på just samma ställe. Sorry alla för off topic //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Andreas: Jag vet att vi jobbar på samma företag. Det är inte speciellt svårt att kolla upp det om man vet vad personen heter. ;) jag såg att din chef heter Patrik om du inte tror mig... :P Jag kände mig tvungen att kontrollera när du skrev att du hade 12% rabatt för jag har hört att det inte är så många i Sverige som har det på alla modeller och utrustning. |
|
|
Det brukar ligga olika rabatter på själva bilen och extrautrustningen man lägger på. Privat 6-8 % beroende på hur bra man är på att pruta som privat. Företags avtal ligger runt 10-12%. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.