AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.456

Bilstereo med hårddisk?

An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Vad finns det för allternativ om man inte vill ha CD/DvD eller MD utan bara en stereo med lagringsyta typ hårddisk. Gärna nån som kan läsa FLAC.

Z MMM Coupe
Am
569
Ambush
540i/6-94
Kenwood har modeller från runt 2k med USB port som hanterar små USB-hårddiskar. Jag vet att Nårdik (www.nardik.se) hade ett paket för ett tag sedan med en Kenwood MP3-radio och en 40GB USB-disk. Vet dock inte vilka format den klarade. Vill Du vara helt säker så är det väl att sätta in en PC i bilen - finns ju chassin i DIN-format så man kan sätta PC:n i radiouttaget. Kostar dock en hel del...
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Lånar tråden med en liknande fråga.

Jag letar efter en ny stereo till cabben och vill ha en som har inbyggd kortläsare för SD-kort. Men jag har bara hittat "billiga" spelare från udda tillverkare. Finns det verkligen ingen liknande modell från en av de större tillverkarna? Eller är de billiga spelarna hyffsade (Denver, Hillman, Roadstar)?

Sony har en med blåtand-streamning från telefonen men den har bara blå display. Vem vill ha folkvagns-känsla i en bmw?

"BMW six appeal"
Am
569
Ambush
540i/6-94
Egentligen alla huvudenheter med USB-port på framsidan eller baksidan kan ju iaf teoretiskt ta SD-kort, det enda Du behöver är en SD-kortläsare med USB-kontakt som du pluggar in i radion. Dock anar jag att långt från alla modeller hanterar att man pluggar in en kortläsare i USB-kontakten så där får Du väl kolla runt lite.

Annars är det som Du säger, huvudenheter med kortläsare inbyggd i fronten verkar vara begränsade till "noname" enheter
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Jo, men finessen med inbyggd kortläsare är ju att den inte (eller knappt) syns. Eventuellt får jag väl skaffa ett usb-minne i litet format.

"BMW six appeal"
Jag undrar också om Hillman är något att ha. Verkar ju riktigt prisvärt i iaf :) Hittade DVD/MP3 spelare på Länk för 1199 kr. Det värsta jag kan tänka mig är att den är seg med att bläddra på skivor, då vill jag verkligen inte ha den.

Någon som har erfarenhet av Hillman?
An
779
Anders Olsson
Tänkte mig något utan det mer eller mindre döda formatet CD. Använder man Squezzebox hemma så blir man bortskämd =)

Men finns det inget bättre än typ den här?
Länk
Verkar som bilstereo industrin ligger 5år efter hemma HiFi??

Z MMM Coupe
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Anders Olsson: här är förresten en hårddisk-spelare: Länk

Den är jag lite sugen på själv. Jag ska kolla på en: Länk först. Den är billig om inte annat. Flott ställe att köpa bilstereo ?!??! :D

"BMW six appeal"
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Sony har ju en modell med inbyggt 1GB flashminne i fronten som man tankar via usb vilket ju är lika smidigt som minneskortläsare.
An
779
Anders Olsson
bood: Intressant men varför sätta in en 80Gb hårddisk som bara funkar med mp3, & wma. Borde varit ett ypperligt tillfälle för FLAC..

Z MMM Coupe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.