AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
955

skillnad på 2 vs 4 dörrar?

sp
63
speedy83
BMW 320d
Pugg 206 Gti
Honda Civic VTI
Volvo 740
Hej jag har planer på att köpa en e30 325 im eller ix och ha som busbil, frågan är dock om det spelar någon större roll om man köper en 2 eller 4 dörrars? främst med tanke på vridstyvheten? har planerat att lätta och sätta i en halvbur, sen ha kul på is bana och ev. lite grus :) är även lite osäker på om jag ska ha en im eller en ix?

awd är ju grymt kul på vinterväglag och iskörning även när det är blött har man ju nytta av det men det stjäl ju lite effekt och risk för dyra rep. är ju inte så kul...

hur håller en ix för iskörning och lite grusbus? hur är im att köra på dessa underlag?

lång fråga hoppas någon kan hjälpa mig lite...

drifters do it sideways...
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
hehe konstigt att E30 325:orna börjar försvinna från gator o torg...

Nåväl, jag tror inte det spelar nån roll med vridstyvheten. Ta vad du kommer över för det finns inte många kvar.

mvh
sp
63
speedy83
BMW 320d
Pugg 206 Gti
Honda Civic VTI
Volvo 740
ingen som har erfarenheter av ix och lekkörning?

drifters do it sideways...
köp dig en 740 och lek med istället tycker jag de för ju inget i fall de går sönder direkt det står ju tusen åter
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
4 Dörras är 20 kg tyngre men betydligt vridstyvare.

IXen är kul på vintern/isen, men annars känns den bara tung och klumpigare än en vanlig.

Jag kör med isdäck på isen och har hur kul som helst, svetsad diff och 3,91 i utväxling är kanon, och jag saknar inte fyrhjulsdrift.
Jag vet inte exakt hur det ligger till med E30 modellen, men tex E46'an är styvare som Sedan är Coupé. Något som främst beror på fällbara baksäten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.