|
|
|
|---|---|
|
Demonterade min relativt nyinköpta stereo förra veckan, men när jag sedan monterade tillbaka den fungerar den inte! Eller CD funktionen fungerar inte rättare sagt. Det som fungerar är klockan och in- och -utmatning av CD skivor. Radio vet jag inte eftersom den inte är inkopplad. Varför har det blivit så? Några tips på hur jag kan fixa det? Allt är rätt kopplat osv., har redan dubbelkollat. Det är en JVC Mp3 stereo förresten...Inköpt för inte ens 1 år sedan. Tänkte höra efter här innan jag vänder mig till affären där jag köpte den... Min bil Länk | |
|
Kan vara mycket. Men en sak som jag stött på med just en JVC är att man råkat kortsluta remoteutgången, räcker med liiite kortis bara.. Då suckar en spänningsstabb inne i stereon direkt och måste bytas. Kolla så att både spänningsanslutningarna finns också, både fast plus för minne osv samt den plusmatning som kommer från nyckelläge I eller II, fast du hade redan dubbelkollat ser jag.. FP |
|
|
Nu är inte jag el-kunnig alls så mitt sätt att dubbelkolla var att ta ut stereon o se att de båda kontakterna satt ordentligt :) Men jag åker in till OnOff imorgon, har ju garanti på stereon ... Tack för ditt svar.... Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.