|
|
|
|---|---|
| Det känns inte normalt när man kör på motor vägen vid 110..120 så gasar man för att köra om nån annan bil då händer inte så mycket man måste göra kickdown eller byta till S programmet hur är det med andra automat lådor den varit på bmw för servic och har nya lambda ,kat, bränsle pump,tändstift!!!!!! | |
|
hejsan hur seg är den? jämför med modellguiden prova 0-100 och återkom. Micke(köp en m5:a) |
|
| Hej san det känns tomt på pedalen när man gasar menar att det finnns en strecka mellan kickdown och att börja med att trycka på pedalen ...om man börja med att trycka hård då börjar den gå hård men när man kör gämna hastigheter även under 100km då händer inte så mycket om man trycker på pedalen och påbörja omkörning utan måste jag göra kickdown eller köra på S . | |
| Själva poängen med att ha ett E-läge är väl att den ska vänta med att växla ner? Annars förstår jag inte vad du ska ha det till.... | |
| Jag lämnade den på BMW imorse så får de se vad det är för fel ..... och så jag menade även om man kör på E läge så den svarar när man trycker på pedalen fast inte så snabt som S och så när man kör 0-100 så var det samma som 100_120 i alla fall den var inte så före servic .... kommer och skriva vad det var för fel. | |
| Hej jag hämtade bilen idag de ser inga fel sa de på bmw men jag ser nåt nytt på min bil att de kan varit inne på styr boxen så ändrat nåt,förut när jag startade så var det alltid på E läge men nu när man startar då är den på S läge till och med när man ställer det på E och så stänger man av motorn så startar man igen då är det på S läge men den går ganska ogämt på tom gången dålig servic av bmw | |
|
Måste vara något fel, jag kör ofta om utan att behöva kickdown. Det drar bra även i E-läget |
|
| Hittade fel på kontakten som ändrar till E,S,vinter så var det att den hade fasnat vid vinter läge när man ändrade så gick det till bake till samma läge efter en stund men nu har man blåst rent så härliga kör känslan är tillbaks. | |
|
tja vad roligt att du fått ordning på den!!!!!!!!!! Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.