|
|
|
|---|---|
|
jag fattar inte varför svensksålda m5 värkar vara mer atraktiva när det bevisligt är i sämre skick .tysklans bilar är överlag bättre i alla punkter har varit och hämntat hem både e34 e39 och sätt ett par stycken där nere. dom här hemma som jag sätt är nästan jämnt i dåligt skick alltid läker det nonstans och bmw i sverige är inte så noga när det gäller servic slarvar jämnt man måste söka sig till rek ställe det är enligt mig katastråf då det kostar ordenkligt att lämna på servic seast insp 1 i nyköping glömde dom nolla servic indikatorn kolla lufttrycket mm och att sen se en färsking i sina bästa 20 köra bilen utan att värma upp den är så jobbigt då man vet vad som kan hända när en kall m5 varvas . tyska servic ställen är överlag bättre min nya m5 är servad i munchen hella tiden har en pärm med kviton. att jämför med svensk går inte info på den jag fick i nyköping är minimal medans dom från tyskland är fulla med info ang det mästa .jag skulle föredra tysk bil före svensk varje dag då dom är bättre på att ta han om bilarna .där även vägarn gör sitt på bilen. när en tysk bil överstiger 2 ägare så är den i tyska ögon mycket billigare man ittar knappt m5 med över 3 ägare .medans en svensk bil med 10 ägare säljs som om det var 2 . ska säjas att jag hämntar hem en nya m5 nästa sommar. denna sommar kommer e39 med sina 400 ponys piska många mumsbitar där ute .. putte,m | |
| Jag har precis motsatt erfarenhet när jag sökte min M5, dom flesta importerade M5'or jag stötte på har varit skruvade lik. Tittade iof. mest på Svensksålda och visst såg jag några mindre vackra exmplar men dom flesta var i bra skick. Kan tillägga att jag bara kollade hos "erkända" handlare(om det nu skulle spela nån roll...) | |
|
När man ser hur många (inte alla) 20-åringar behandlar sina M5 här i Sverige, (och hur många av dom ofta unga förarna har råd att serva sina bilar) så skulle jag inte våga köpa någon M5 här i Sverige om den inte blit grundligt testad först. Jag tror att överlag är man bättre på att serva och behandla sina bilar i Tyskland. Skruvade mätare är nog nästan lika vanligt här som där. Det är ju det bästa sättet att höja värdet på sin BMW |
|
|
Beror väl på dom svenska är lättare för gemene man att kolla upp. (historik) Att dom tyska objekten oftast är bättre beror väl på den tyska köpstyrkan. Vi svenskar snålar ju in på det mesta (service/underhåll) även ägare med skapliga inkomster. Lycka till med importen av E39:an! Hoppas att dina "ponnyhästar" slipper så många veterinärbesök bara, verkar vara relativt vanligt med vissa åkommor på E39M5. /L |
|
|
putte,m: Håller med dig! Allt är bättre överlag där. De är dessutom mer serviceinriktade. Jag bodde i Tyskland för ett par år sen och lämnade då också in min förra M5 på BMW. Det var det bästa bemötandet samt service jag någonsin fått. Sverige finns inte ens med i bilden då. Det var också mycket billigare än i Sverige och arbetet utfördes mycket bättre samt att de tog med mig in i verkstaden och berättade i "detalj" precis allting de hade gjort och saker som de hade sett som skulle behöva bytas. Helt kanon! Det är skillnad mot verkstäder i Sverige, i alla fall när man lämnar in på BMW. //Schnitzer |
|
|
vad jag menar tozzy är dom som finnes i tyskland !dom som redan importeras hit för försäljning är många gånger köpta för vidare försäljning och då är det tyvär åftast dom biligaste och skabbigaste där nere. schnitzer vet vad han pratar om det hörs. putte,m |
|
|
vad jag menar tozzy är dom som finnes i tyskland !dom som redan importeras hit för försäljning är många gånger köpta för vidare försäljning och då är det tyvär åftast dom biligaste och skabbigaste där nere. schnitzer vet vad han pratar om det hörs. putte,m |
|
| BMW servicecenter i Tyskland (speciellt Niedarlassung) är vad jag upplevt extremt proffsiga och har stolthet i sin arbetsroll vilket gör att de verkligne sköts när de blir servade i Tyskland. | |
kilroy |
Var finns den gedigna undersökningen som bevisar vilka E39 M5 som är "bäst"...? Ytterligare ett påstående som helt plötsligt förvandlats till sanning...:) Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
Hmm, den här såg ju fin ut ;-) Länk Ser ju riktigt trevligt ut i Berlin ;-) |
|
| Aha, har inte haft äran att besöka någon BMW handlare/verkstad i Tyskland, skulle vara kul att åka och fönstershoppa nån gång för att se hur det ser ut :) | |
| är dom inte dyrare där nere? 17000 euro? blir väl kring 160 tusen för en 03a med ca 5000 mil på mätaren? | |
|
Kan tillägga att det där är en annons som inte är seriös. Finns och har sett många såna lurar-annonser. Skrevs väl också om en sån på något forum där det stod på engelska i annonsen på en bil som fanns i Tyskland och det var värsta lurendrejerierna. Kan tillägga att det är speciellt på bilar som är mycket billigare än vad de andra är, som i detta fallet en 2003 för EUR 17.000.- Klingar inte rätt, även om de är på väg så är detta för extremt. //Schnitzer |
|
|
Edit: "på väg ner" ska det stå. Kan också säga att en som handlade av dessa skumma typer blev lurad på en hel del pengar. //Schnitzer |
|
|
För er som inte förstod så var Jemej lite ironisk...Annonsen är ett självklart försök till bedrägeri och det är inte helt svårt att se att både bil och omgivning härstammar från andra sidan Atlanten. För en sen 03:a med de milen så får man nog lägga på 10-15'€ till... ___ //Ulf |
|
|
Import eller inte personligen går jag efter skicket på bilen kvittar vart den härstammar ifrån , min femma är svensksåld och i ett skick bortom denna värld har aldrig sett en E39a som är bättre vårdad i hela mitt liv hade köpt den oavsett vart i världen den vart ihopsatt. |
|
|
Så du påstår att svenska m5 bevisligen är i sämre skick!! Jag vet i alla fall att de ifrån tyskland importerade m5:or är i väsentligt sämre än svensksålda. När jag köpte min så var varenda imoporterad m5 jag tittade på (c:a 10 st) rena ras med skruvade mätare, krockade m m. En riktigt fin m5 är knappast billigare i tyskland än i sverige. Men visst finns det större utbud. För den som inte är van bilköpare avrådes det bestämt från att åka ner till tyskland och köpa m5. |
|
|
Alexander: "Så du påstår att svenska m5 bevisligen är i sämre skick!! Jag vet i alla fall att de ifrån tyskland importerade m5:or är i väsentligt sämre än svensksålda." Det var ord och inga visor det! Så efter att du tittat på den ansenliga mängden av 10 st importlik dömer du ut alla....................... |
|
|
Alexandar: Förstår inte varför du avråder till att åka till Tyskland och köpa M5? Är du verkligen så blåögd att du tror att de skruvade importer du tittade på rullade med samma låga miltal i Tyskland? Man får hålla i säg begreppen lite här...Det går inte att titta runt bland de importerade bilarna här i Sverige och med det som grund uttala sig om skicket på bilarna i Tyskland. Jag drar mig för att köpa en importerad bil i Sverige pga att du måste kolla på så många lik innan du hittar en som är schysst, däremot så rekomenderar jag att köpa bil i Tyskland. ___ //Ulf |
|
|
Håller helt med Programmer, finns gott om fina bilar i Tyskland. Jag skulle också avråda från att köpa framför allt nyimporterade bilar. Prisetskillnaden är så liten idag att man nästan måste fiffla på nåt sätt för att tjäna några större pengar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.