AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
794

Larmet går stup i kvarten!

Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Ofta när jag låser, kanske 3-4ggr/10 så går larmet... fruktansvärt irriterande.

Någon som haft samma problem och löst det?

Verkstaden säger att de inte ens kan se att larmet blivit utlöst....(en dator ska lagra den infon)...
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Börja med att kontrollera kontakterna till dörrarna. Bilen kanske tror att den dörr är öppen fast den är stängd.

__
Bilblogg:
Länk
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Kan också vara kontakten till motorhuven.
Jag hade samma problem i min E39, det löste sej då jag tog lös kontakten under huven och rengjorde den med elktronikspray.
Nu har bilen varit tyst i ett halvår.

Mvh
Forry

Min bil
Länk
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Visade sig vara "huvudkontakten" som var färdig.....

Försökte först kräva att det skulle gå på garanti, men ett på besked om kostnad på ca 150-200kr gjorde att jag grävde ner stridsyxan...

Vid själva reparationen, som tog ca 9min 30 sek, görs tydligen en "felsökning" i bilens lilla svarta låda.. Något som kryddade notan från 150 till 500 spänn.

Dom vet o ta sig betalt...Hyckleri...
ch
277
chni
535xd -16
545iT -05
Var satt denna huvudkontakt då?

Blinkade bilen när den larmade eller tjöt bara sirenen? Låter konstigt att de inte kunde se larmorsak.

/chni
I första stycket nämns att det inte gick att avläsa felminnet, sen vill man ändå ha betalt för detta. Är också intressant att veta vad de menar med huvudkontakt. Jag skulle nog protesterat lite om man uppger 150-200:- som kostnad och sedan mer än fördubblar detta. En ren principsak, dessutom inte tillåtet av en verkstad, lovat pris gäller, man får max lägga på 10-20% på detta om jag minns rätt.

FP
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Vet ej vart den sitter men jag tror inte det var något komplicerat ingrepp.

Den blev avläst 2 gånger, första gången fann dom nada och med det beskedet fick jag åka hem. Då hade larmet gått minst 15 ggr.
Jag höll ut tills det blev olidligt, ville inte lämna bilen offentligt ich vara tvungen att låsa den ifall larmet skulle gå.

Så andra gången dom tog emot den hittade dom visst några utlösta larm, men dom verkar egentligen inte veta vad som snackar om, antalet var endast en bråkdel....
150 kronor var ju för kontakten... Jag borde ju självklart ha förstått att det skulle tillkomma 350 kr för att koppla ihop 2 sladdar och trycka på en knapp..

Nåt svårare kan det ju inte ha varit..

Ett mail till min säljare med många väl valda ord resulterade i pengarna tillbaka.. Att dom inte förstår hur såna här små struntkostnader retar gallfeber på kunder och gör att dom byter märke. Såna här grejer får mig nästan att byta till fiat....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.