|
|
|
|---|---|
|
JAg står helt tafatt just nu. Hur lossar man dom svarta plastlisterna som sitter runt kofångaren bak ? Jag tror att man skall börja med den mittre(bak) och sedan sidorna men hur utan att skada lack och lister? Tack på förhand Mvh Robban BMW FOREVER | |
|
Du tar en liten eller iaf tunn skruvmejsel, helst inte den allra smalaste(lätt att skada plasten på listen) och böjer up änden på mittsektionen av listen. Den är bara att dra av när du får ordentligt tag i den. Du behöver inte ta av hörnlisterna alls(annars så är det bara lossa den bakre delen och när det är gjort så drar man ut sidodelen mot bilens bak i listens längdriktning) Under mittdelen av listen så är det 4 muttrar som du bara skruvar av (19 eller 21mm hylsa) sedan är det bara att dra ut kofångaren(försiktigt så att du inte tappar och repar den, ha t.ex en gammal matta under när du gör detta för att undvika repor. MVH Sakke |
|
Smiley© |
När du ska bända loss mittre stötlisten på stötfångaren så tog jag en spackelspade ca 3cm bred och förde in under listen och lirkade loss den, det funkade väldigt bra för mig utan att få något brytmärke i plasten. Använder du en skruvmejsel eller liknande är det lätt att få brytmärken i plasten för dom är smala och tjocka. /Thomas |
|
Tackar så jätte mycket för tipsen. Nu är det bara hem och skruva och lirka. Mvh Robban BMW FOREVER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.