|
|
|
|---|---|
|
Funkar klockrent när den är kall men den blivigt varm så börjar den dumma sig. Det är när man ska stanna vid ett rödljus tex så bromsar man in å bilen går fint genom alla växlar tills den går från 2:an till 1:an då växlar den till ganska våldsamt när den kommit ner i ca 5 kmh. Lådan e klockren för övrigt men de verkar som när den är kall & oljan lite trögflytande har den bra tryck men när den blir varm så verkar den inte ha fullt tryck ? Har ju hört lite om dessa bultar som inte sitter som de sk, kan de ha lossnat lite & att den har tappat olja ? | |
|
Vad händer om du saktar in utan att nudda med foten på bromsen? Är det samma sak vid 2 till 1 eller försvinner det då? Det finns även en uppdatering på programvaran om jag inte minns fel. molle |
|
|
Du Molle de ska ja testa imorrn! Återkommer med en rapportering.. |
|
|
Nu har jag testat, den växlar ner helt ok om man bara släpper gasen & låter den gå ner i hastighet själv, visst känns det att den växlar ner men inte som när man bromsar in.. Kunde det vara något med programvaran el ? Varför detta fenomen bara när den blivigt varm ?? |
|
| Tycker kraften kommer lite pulserand ?? eller e man ovan bara | |
|
Om det inte uppkommer när du låter bli bromspedalen låter det som en justering av AGS programvaran. Jag skulle börja med att åka till BMW o fråga om det inte finns en uppdatering på programvaran. molle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.