AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
606

skum aut låda 540 -99

it
34
italjano
540 sedan -99
525 touring -95
635 csi -85
Funkar klockrent när den är kall men den blivigt varm så börjar den dumma sig. Det är när man ska stanna vid ett rödljus tex så bromsar man in å bilen går fint genom alla växlar tills den går från 2:an till 1:an då växlar den till ganska våldsamt när den kommit ner i ca 5 kmh. Lådan e klockren för övrigt men de verkar som när den är kall & oljan lite trögflytande har den bra tryck men när den blir varm så verkar den inte ha fullt tryck ?

Har ju hört lite om dessa bultar som inte sitter som de sk, kan de ha lossnat lite & att den har tappat olja ?
mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
Vad händer om du saktar in utan att nudda med foten på bromsen? Är det samma sak vid 2 till 1 eller försvinner det då? Det finns även en uppdatering på programvaran om jag inte minns fel.

molle
it
34
italjano
540 sedan -99
525 touring -95
635 csi -85
Du Molle de ska ja testa imorrn!
Återkommer med en rapportering..
it
34
italjano
540 sedan -99
525 touring -95
635 csi -85
Nu har jag testat, den växlar ner helt ok om man bara släpper gasen & låter den gå ner i hastighet själv, visst känns det att den växlar ner men inte som när man bromsar in.. Kunde det vara något med programvaran el ?

Varför detta fenomen bara när den blivigt varm ??
it
34
italjano
540 sedan -99
525 touring -95
635 csi -85
Tycker kraften kommer lite pulserand ?? eller e man ovan bara
mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
Om det inte uppkommer när du låter bli bromspedalen låter det som en justering av AGS programvaran. Jag skulle börja med att åka till BMW o fråga om det inte finns en uppdatering på programvaran.

molle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.