|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
En liten ny funktion har tillkommit i forumet. Det går nu att lägga in YouTube-filmer genom att helt enkelt lägga in länken till sidan på YouTube med filmen. Man kan även lägga in embed-taggen direkt i inlägget. Men enklast är alltså att lägga in länken som vanligt med http framför och allt. Gör man det så visas filmen direkt i diskussionen som nedan: <object ><param name="movie" value="Länk name="wmode" value="transparent"></param><embed src="Länk type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" ></embed></object> Mvh Tommie, AutoPower.se Länk | |
|
Fin funktion och tydligen var det fler än jag som uppskattade tyska dolda Z4-kameran. :) Mvh Mikael |
|
Gemini__ |
Perfekt, ett klart lyft. Mvh: Thomas |
|
Testar: Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| Sweet! =) | |
|
Instämmer, kanon! Gäller det bara filmlänkar från YouTube eller funkar det med annat oxå? ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Micke, Det fungerar för närvarande bara med YouTube-filmer. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
| Underbart | |
| Kanon! Cool feature! | |
|
Finemang! Tack för visningen, Udo. Den hade jag inte sett förut. "BMW six appeal" |
|
|
Kan ni inte fixa så att man kan visa bilder också? Känns som denna funktionen är ett måste i ett modernt forum. Mvh,. |
|
|
Hm, är det bara jag som tycker att just avsaknaden av insprängda bilder och filmer är en av sakerna som gjort det här forumet så trevligt? /Micke |
|
|
micke: ja :D mvh. |
|
|
Vad bra!! micke: Jepp!! =) /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Nä, Micke du är inte ensam. Tycker också det är bra med [LÄNK] för sånt man vill visa upp. Men men jag antar att det måste bli mer och mer sånt här för att "hänga med". Går det inte att få små miniatyrer av filmer och liknande istället? Blir rätt långa sidor om man länkar in flera filmer ///BMW - Was sonst! |
|
|
Eller eventuellt få som option att spela upp i nytt fönster /alternativt visas i det aktuella? Använder mig själv av flikar när jag kollar länkar så slipper massa nya fönster som hoppar upp. Tycker Johan E har en bra poäng där, kanske kan bli väl plottrigt i vissa trådar. //Devva |
|
|
JohanE: Exakt vad jag tycker. En fördel med forumet som det varit hittills är att det blir förhållandevis mycket text på en sida, så man behöver inte scrolla så jäkligt. Skall nu varje inlägg kunna innehålla YouTube-filmer som är ~400pixlar höga blir det mycket svårare att få överblick. Jag föredrar helt klart länkar av typen [LÄNK] jämfört med det hör. (Och allra helst skulle jag se att man kunde editera sina inlägg i efterhand :-) /Micke |
|
|
Jag har en mycket långsam lina (3G) och har inga problem att ladda klippen. Vore det däremot frågan om många filer av typ *.jpg kanske det skulle saktas ned för mycket för att uppskattas av mig. Jag har svårt att tänka mig att det kommer bli så många filmlänkar så att jag kommer att uppleva det som störande. Charmig funktion. Mvh Mikael |
|
|
Skulle önska att reminder i mail om nya inlägg i forum man deltagit i just hoppade direkt till nyaste inlägget, inte till första sidan/inlägget. Kan det fixas? Kanske en inställning där man kan välja att altid komma till sista inlägget eller till starten på tråden om man nu vill ha det som tidigare? FP |
|
|
Har ofta tänkt i liknande termer som Folke så jag stödjer hans förslag om att man i mailen länkas till den senaste sidan, inte den första. Mvh Mikael |
|
|
Samt att man bara får ETT mail om samma topic fram till dess man varit inloggad och läst det. Som det är nu i heta trådar så kan det ramla in 20-30 mail bara på ett topic innan man hinner kolla det. Forum som använder sig av phpBB har den funktionen och jag tycker det är klockrent! ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.