AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.631

jag funderar på att åka till tyskland

ri
18
richards
1991 520 med 525 mottorn
hej undrar om nån kan förklara vad man ska åka till tyskland om man vill köppa en begangnad bil tänkte köppa en bmw 5-Serien eller 3-Serien räker 15000kr till en bra bilaffär? vad får man för typp av bil och vilken årsmodel?
för dom pengarna???
Paap Reeder
... vill inte låta näsvis men börja med att läsa importguiden på scrollistan th.

För 15000:- ..? ... liksom för alla andra summor för man det man betalar för ... om man inte blir lurad.

Precis som i alla andra affärer gäller att ju mindre man har på fötterna desto större är risken ... att man får gå hem barfota.

MVH /// Paap R
ho
69
horvat
525 I 2001
325 I cmp 2002
320 IA sedan 1999
En bra början kan vara att titta runt på nätet.

www.mobile.de
För det beloppet blir det nog svårt att räkna hem omkostnaderna. Räkna med uppåt 10000:- plus tidsåtgång och då är du uppe i 25000:-. Du får nog mer bil för pengarna om du köper bilen i Sverige.

Mvh
Mikael
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
För den summan är det ingen vits att åka till tyskland att handla utan de bilar som man tjänar på att köpa där är nog bilar i 100tkr klassen och uppåt.
Ibland ser man ju hur bilpriserna faktiskt är dyrare i Tyskland än här på vissa modeller. Nya bilar är mycket dyrare. 15t kr. bilar äts upp av omkostnaderna för inköp. Bästa köpet är nog en bil för runt 200.000:- som man kan tjäna runt 20.000:- kr på eller mera.
rsarits
Man tjänar fortfarande pengar på bilar i 50-100tkr klassen också, de flesta verkar jämföra bilfirmapriser i Tyskland med privatförsäljning i Sverige.
Man tjänar kanske inga våldsamma pengar, men urvalet är så mycket större att sannolikheten att hitta "rätt" bil vad gäller utrustning och färg är större i Tyskland.
Jag har köpt bägge mina bilar i Tyskland och det kostar 10000:- för att ha bilen körklar i Sverige, detta inkluderar resa ner och hem, hotell, mat, registreringbesiktning och skrotavgift.

Sedan kan man ju alltid fylla bilen med öl innan hemresan, då kan det gå jämnt upp:-)
Det är ju inte bara pengarna man skall välja Tyskland för. Bilarna är ju i mycket bättre skick också eftersom dom knappt sett salt och annat skit som vi har i Sverige

"Being nice is overrated" - Garfield
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Det kostan inga 10000:- att "regga hem de"

i runda slängar (för mig):

Ryanair = 500:-
bo = 0:-
köra runt o leta = 1000:- (max)
Zulassung = (prutan in det i pris) annars ca. 1500:-
bränsle hem = 1000:-
båt & bro = 1000:-
regbes. inkl. vägning = 2200:-
skrotavgift = 1500:-
Skatt? räknas ej. (Det åker man på i de flesta fall hemma också)

Summa = 8700:- (max)

Intjänad skatt man slipper betala staten (lågt räknat):

15 flaskor starksprit = 15x120:- = 1800:- (t.ex. JimBeam för ca. 10 euro/st.)

30 flaskor vin = 30x30 = 900:-

5 flak öl = 500:-

summa skatter = 3200:-

summa totalt efter skattebefrielse = 5500:-!!!

Så glöm ej att handla!

Självklart kan det lätt kosta 10 papp att ratta hem en bil, men jag tycker jag tjänade minst 20 ändå på min 523:a. Det skicket var omöjligt att hitta på en -99:a hemma nu denna vår, och ändå ska de ha minst 80 för de.

Mvh:

Zoltan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.