|
|
|
|---|---|
|
hej undrar om nån kan förklara vad man ska åka till tyskland om man vill köppa en begangnad bil tänkte köppa en bmw 5-Serien eller 3-Serien räker 15000kr till en bra bilaffär? vad får man för typp av bil och vilken årsmodel? för dom pengarna??? | |
Paap Reeder |
... vill inte låta näsvis men börja med att läsa importguiden på scrollistan th. För 15000:- ..? ... liksom för alla andra summor för man det man betalar för ... om man inte blir lurad. Precis som i alla andra affärer gäller att ju mindre man har på fötterna desto större är risken ... att man får gå hem barfota. MVH /// Paap R |
|
En bra början kan vara att titta runt på nätet. www.mobile.de |
|
|
För det beloppet blir det nog svårt att räkna hem omkostnaderna. Räkna med uppåt 10000:- plus tidsåtgång och då är du uppe i 25000:-. Du får nog mer bil för pengarna om du köper bilen i Sverige. Mvh Mikael |
|
| För den summan är det ingen vits att åka till tyskland att handla utan de bilar som man tjänar på att köpa där är nog bilar i 100tkr klassen och uppåt. | |
| Ibland ser man ju hur bilpriserna faktiskt är dyrare i Tyskland än här på vissa modeller. Nya bilar är mycket dyrare. 15t kr. bilar äts upp av omkostnaderna för inköp. Bästa köpet är nog en bil för runt 200.000:- som man kan tjäna runt 20.000:- kr på eller mera. | |
rsarits |
Man tjänar fortfarande pengar på bilar i 50-100tkr klassen också, de flesta verkar jämföra bilfirmapriser i Tyskland med privatförsäljning i Sverige. Man tjänar kanske inga våldsamma pengar, men urvalet är så mycket större att sannolikheten att hitta "rätt" bil vad gäller utrustning och färg är större i Tyskland. Jag har köpt bägge mina bilar i Tyskland och det kostar 10000:- för att ha bilen körklar i Sverige, detta inkluderar resa ner och hem, hotell, mat, registreringbesiktning och skrotavgift. Sedan kan man ju alltid fylla bilen med öl innan hemresan, då kan det gå jämnt upp:-) |
|
Det är ju inte bara pengarna man skall välja Tyskland för. Bilarna är ju i mycket bättre skick också eftersom dom knappt sett salt och annat skit som vi har i Sverige "Being nice is overrated" - Garfield |
|
|
Det kostan inga 10000:- att "regga hem de" i runda slängar (för mig): Ryanair = 500:- bo = 0:- köra runt o leta = 1000:- (max) Zulassung = (prutan in det i pris) annars ca. 1500:- bränsle hem = 1000:- båt & bro = 1000:- regbes. inkl. vägning = 2200:- skrotavgift = 1500:- Skatt? räknas ej. (Det åker man på i de flesta fall hemma också) Summa = 8700:- (max) Intjänad skatt man slipper betala staten (lågt räknat): 15 flaskor starksprit = 15x120:- = 1800:- (t.ex. JimBeam för ca. 10 euro/st.) 30 flaskor vin = 30x30 = 900:- 5 flak öl = 500:- summa skatter = 3200:- summa totalt efter skattebefrielse = 5500:-!!! Så glöm ej att handla! Självklart kan det lätt kosta 10 papp att ratta hem en bil, men jag tycker jag tjänade minst 20 ändå på min 523:a. Det skicket var omöjligt att hitta på en -99:a hemma nu denna vår, och ändå ska de ha minst 80 för de. Mvh: Zoltan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.