|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag tror att jag har läst igenom alla de fläkt relaterade diskutionerna i forumet men inte hittat den felsymtom som är på min E39, men jag kan ha missat något. I vilket fall så pulserar fläkt hastigheten ibland, det går att reglera hastigeten manuelt medans den pulserar och displayen är stabil dvs. pulserar ej. Enda symtomen är det med fläkt hastigeten vad kan det bero på? fläkt moståndet eller?? MVH Pelle | |
| En hunka på fläktmotståndet.../M | |
|
Heter enligt experterna här inte fläktmotstånd utan effektsteg även om dom på BMW själva kallade det fläktmotstånd... Dina symptom tyder just på detta och det är en vanlig åkomma på både E39 och E46. Har då och då tendenser till dessa på problem på min 530 och på min 320 fick jag detta utbytt tidigare i vår. Kommer inte ihåg exakta priser men någonstans mellan 1000-1500kr kostade inklusive arbete att byta det. ___ //Ulf |
|
| Hej hade samma problem. på min e39 köpte ett nytt effektsteg på BMW för typ 6-700:- tog tio minuter att byta själv. sitter till vänster i passagerar fotbrunnen bakom panelen vid fläktutblåset. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.