AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.156

523i 96:A, larmet gick igång, och går inte att stänga av!, lite stressigt

An
1
Andr
523i 1996
Jag kan inte stänga av larmet på min 523i-96:a.
Det startade när jag var ute i rusningstrafiken, och det var lite stressigt.

Jag tror att jag vet vad som startade det, mitt fläktrelä är lite struligt, så fläkten kan gå igång när bilen står parkerad, vilket drar ur batteriet, jag brukar dra ut säkringen för säkerhets skull.

Jag missade att sätta i den när jag körde i väg, så jag skulle sätta i den
under färd, jag missade och råkade sätta den i en annan säkring (!), det blev så att säga en säkring istoppad i en annan säkring, och då gick larmet, och det har varit i gång sedan dess. Jag får tyst på det när jag kopplar bort batteriet, men så fort jag kopplar på det så sätter det i gång igen.

Någon som har någon idé. Larmindikatorn (röda lampan på backspegeln) lyser ej, och centrallåset funkar inte heller längre, men bilen går att starta och köra. helskummt

alla tipps är mycket uppskattade.

Mvh. Andreas

Visa användare
128
de1ta
320d F31 -13
X3 3.0sd -07
Uhmm....låter som om larmet fått sig en kyss. Ibland går de fel, som när min poolare skulle klippa av ett gäng kablar i sin bil....han klippte alla på en gång, ettan låg i och framdäcket hoppade upp på hans fot. Där fick han stå och skämmas tills en vänlig person kom till undsättning. :O

Då ditt larm inte verkar aktiverat men bara tjuter så har något förmodligen brännt av fel spänning. Har ingen koll på vart larmboxen sitter men de vore kanske en ide att byta den?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.