|
|
|
|---|---|
|
Det tickar vid vänster sida vid instrumentbrädan ibland bara. Det låter ungefär som en sekund visare som går 6-8 gånger. Är det en bomb? Ibland är det tyst ca 2-3 mil sedan 6-8 tickningar sedan är det tyst ett tag igen. Blir tokig på det snart | |
|
det är inte du som kommer åt blinkers-spaken då? :) Seriöst, låter det borta vid ljusreglaget eller vid instrumentklustret ovanför ratten? Hade det varit analog trippmätare så hade jag gissat på det men nu har ju E34:an digitala mätare för det så det kan det ju inte vara. Kolla dock om det återkommer med jämna mellanrum, t.ex. var 25km eller med jämnt tidsintervall |
|
|
Det återkommer inte med jämna mellanrum. Till och med när jag stängt av bilen och öppnade dörren idag började den "ticka", man är beredd på att det smäller... Finns det någon som haft det lika eller någon som har en idé om vad det kan vara? |
|
|
ingen som varit med om detta?? |
|
| Jag har ett otroligt irriterande surrande som verkar komma ifrån mitt kombiinstrument. Det låter inte bara då och då som för dig utan hela tiden jag anstränger motorn. Det lutar åt att jag river loss skiten. | |
|
Det är säkert inget allvarligt tror jag men man vill ju veta vad det är för något som låter |
|
|
Det man hör är oftast värmeventilerna , det låter som en svarv, det skrapar känns i pedaler ratten m.m. Tjejens farsa trodde bilen var påväg att rasa gasa iväg till meken, och fick samma besked. Så ni kan nog sova lugnt. |
|
|
Ja det låter vettigt. Det har även varit ett skrapljud med och spökat fast det var mer bakom ratten det lät. |
|
| Jag hade min bil inne för samma problem när den var ny. Det var en kabel härva som var lös bakom panelen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.