|
|
|
|---|---|
| hur mkt skulle en turbo ge på 328 e36? går det? | |
|
Ingenting är omöjligt. Dom flesta använder sig dock utav 325:ans motor som är mycket tåligare då den inte är i aluminium. Hur mycket effekt det ger beror på hur mycket du väljer att ladda på. 1 kilos (bar) laddtryck ger väl en 100-procentig effektökning om jag inte missminner mig. Frågan är dock om 328:ans alublock pallar det. |
|
| så man skulle kunna få närmre 400hk? ett littet tag? | |
|
Ska inte uttala mig för mycket då jag inte har någon större koll på turbokonverteringar, men gå in och kika på Länk Finns mycket läsvärt, och dom grabbarna är riktigt duktiga. |
|
| Ja skulle hellre sattsa på en kompressor på M52:an...då vet man att de pallar de också. | |
|
alublocket pallar en bit, ca 450-500hp kanske. men det bästa vore att köra me 325ans block med 328veven kolvar och stakar, svarvade kolvar eller smidda för lägre komp. då har du en tålig motor. runt 350 hp skulle du kunna köra safe, med en bra mappning. |
|
| Vad jag har hört så pallar inte m52b28 mer än 0,4 i laddtryck innan topplocksbultarna ger sig | |
|
Hm det stämmer nog inte så bra. för de kompressorsatser som säljs till 328 ligger på 0.55 bar laddtryck. Kör själv med en sådan kompressorsats och effekten ligger runt 270-280Hk. |
|
|
Max max om man vill att det ska hålla verkar vara 0,6 som peak. kring 350hk med absolut rätt runtomkring grejer verkar vettigt. dvs bra avgas 325 insug alt. specialbyggt, andra kammar, laddluftkylare, spridare m.m och gärna större spjällhus. Och Självklart anpassad programvara. Det är den uppfattning jag fått i alla fall. Så visst kanb man köra överladdad M52B28 men man får hålla nere trycket / Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.