|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Corvette z06 eller dodge viper får man för billiga pengar i förhållande till potentialen. Corvette c6 testades i bilsport superstage för nåt år sen och blev snabbast standardbil om jag inte minns fel och det va ändå "bara" den vanliga modellen på 400hk. zo6 an har ju 510hk jättebromsar och säkerligen vassare chassie. | |
|
här kommer ett bra exempel på hur m6:an blir förnedrad av en hälften så dyr bil. videon visar polarens farsa som lämnar m6:an bakom sig med sin 993 ruf turbo r. viktigt att notera: m6:an startar på 1:an medans 993:an startar på 2:an.... annat kul att veta är att porschen är 10 år gammal och rullar över 10.000 mil, han har haft bilen i 3-4 år och den har aldrig strulat... Länk |
|
|
Knäcker. Länk I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way |
|
|
Rolex. Är det RUFen som var till salu för några veckor sedan? Stentuff bil! Flåklypa |
|
|
Porsche 951 är bilen med normalt inköps pris som sätter en m6 på plats så det smäller om det. Varför? Jo m6an är en koloss på +1800kg iofs med en jätte motor men lik förbennat överviktig. En uppgraderad 951 väger ett par 100kg mindre och ligger 50hkr under effektmässigt. Och framförallt mkt bättre balanserad. Svenska banor är snäva med korta rakor (förutom Anderstorp) och att köra med tunga/motorstarka bilar är inte ett första val, utan en lätt bil med hyffsad effekt går fortare-är roligare. Så mitt bästa tips är köp en porsche 951 (944turbo) uppgradera till ett modernt aggregat, bättre/modernare laddluftlylare, lmm kit+chip och dit med ett 3-3,5" sytem sen har man effekten för att ge vilken moderna sportbil en match. Chassi delar till 951 finns det gott om. Med dito uppgraderingar så ligger en 951 på 0-100 under 5s och toppar +290km/h Sen att iprincip allt porsche gör/har gjort (förutom den där fula suven) räknas som sportbil och därmed öppnar dörrarna för att komma in på väldigt mkt bankörning är inte helt fel Annars så kan jag förmedla en 993 gt2 evo +800hkr bil som funkar väldigt bra...på bana (ej reggad) |
|
| hur många är det som slår en M3 CSL då? lr ännu roligare en LOADED? :) jag kan inte komma på någon, lr jo en carrera GT (kanske). | |
|
köp en Mitsubishi Evo VIII FQ400 där har du en bil som garanterat äter m6an... titta bara på top gears lista där den ligger / låg 7a. 0-100 på 3.5 sek Länk |
|
|
Evo FQ400 verkar ball, frågan är bara hur många det finns lätt begagnade? (350-360.000kr) Har snöat in lite på Nissan Z, S2000 Evo mfl. Jag trorlätt beggade Viper Och Corvette nyare Porsche mfl. blir lite väl dyrt? (över 450.000kr) Jag vill ha en snabb bil som inte gör bort sig på banan. Synd att inte S2000 och nya Miatan finns med "Dräparmotorer" original. Att åka ifrån M6 på bana får bli måttstocken! (pust) Det är klart man kan köpa en beggad E46 M3, men hur kul blir det? Det skulle inte "reta" ;) en M6 förare tillräckligt att bli omkörd av en moddad M3... /L |
|
|
En M3 E46 måste väl vara rätt hottad för att kunna klå en M6:a? Det är ju inte precis någon flugviktare det heller. En FQ400 är säkert snabb men ni som sätt top gear-avsnittet vet att det inte var utan en del nackdelar också. Bilen med snäppet mindre effekt (är det 320?) var klart att föredra enligt britterna. Men frågan är om man kan piska en M6:a då utan trim som förstör körbarheten. |
|
|
flåklypa: det är den bilen. |
|
|
Leffo vart är det du vill komma fram till? det finns inga såna bilar för de pengar du vill lägga ut. |
|
|
Lägg ned arbete på din 318 och stoppa ned en 3.5 liters M30 som du turbomatar friskt :) "Rörolsson" i Alpinaklubben har gjort så (dubbelturbo?)och körde 8:or kring e60M5 på Mantorpsträffen förra våren. Med en e30 Alpina B6 2,8 som ser helt standard ut :) men inte är det... /Fredrik vacker förare ska ha vacker bil:) mvh Fredrik |
|
|
Då har jag lite svets-jobb framför mig om min 318 skall hålla för det. ;)... /L |
|
|
Nissan 350z som du prata om kan du få till lagom pengar. Om du sen sätter i en kompressor får du ut ca 400hk. Har kört den mycket dock utan komp men den går ok och har bra väghållning orginal. Vet dock inte hur den står sig mot m6an. Gå in på något nissan forum och kolla med dom. Motorn e välbyggd så den ska lätt tåla en kompressor. Annars va ju smarten på filmen ett kul alternativ! Någon som vet va dom gjort med den??! Har sett en med hayabusa motor i. E det samma?! |
|
|
Jupp, går under namnet Smart Diablo. I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way |
|
| var de inte otrimmade bilar han menade? | |
|
Finns det? 2 alternativ, antingen köper man ett fabriksbyggt lok för över 500.000:- eller vedbod trim för under 500.000:-. Länk Länk I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way |
|
| Satsa på den mest prisvärda----> C6 Z06! | |
|
Den mest prisvärda måste vara den kitcar som testades i senaste Motorjournalem Den accelererade 0-100 under 4 sekunder. (kommer inte ihåg vad den hette.) Haha måste vara snopet att bli frånåkt av en kitcar om man har en M6 |
|
| Rolex, den var grymt. Dock var nog nypriset p åen Ruf Turbo R nog snarare 1,5-2 millar när det begav sig i slutet av 90-talet.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.