|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Inte bara rakt fram utan på banträffarna också? Det får inte vara en BMW. minst 2 säten och tak. Någon som kan/(törs) svara på det? är en chippad Evo överhuvudtaget något att tänka på? /L | |
|
Det finns många, bara att söka på sportvagnar i miljonklassen |
|
| Har en z06 fler än två säten? I så fall den :) | |
|
z06, porsche 997 turbo, gt3 ,gt3 rs den senaste gallardon superlegerra. cippad evo äter m6 an som aptitretare rakt fram kanske inte på alla banor.... Mpower |
|
|
Ferrari 430 F1 lär väl räcka till Mvh Jonas |
|
| Det räcker nog inte endast med Chip för Evo för att hänga med en M6, men börjar man modda om den ordentlig så ser jag inget hinder i det hela | |
| Om inte jag minns helt tokigt så släpps väl evon med olika motoralternativ varav en av dom är någon monstertimmad variant som gott & väl räcker för att piska M6'an tills tokhöga hastigheter nås. | |
kilroy |
Frågan är lite otydlig ställd enligt min uppfattning. Det är ju en viss skillnad mellan en sedanmodell med god plats för 2-3 vuxna där bak jämfört med många sportbilar med ett "baksäte" gjort för två undernärda dvärgar... I första fallet finns det antagligen inte så mycket att välja på, däremot i andra fallet så är ju utbudet större. Den Maserati Coupe Cambio som jag körde i Tyskland för ett par veckor sedan kör ifrån en M6 åtminstone upp till 180-200. Efter den senaste mjukvaruuppgraderingen garanterar Maserati att den gör 0-100 på 4.1 sekunder och där hänger inte M6 med. Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
Carrera GT =) Det behövs bra mycket mer än ett chip i den stackars Evon i så fall... Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
I princip vilken bil som helst. I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way |
|
| oj oj oj , den där smarten rörde på sig friskt =) tänk o hamna vid rödlyse bredvid han och VIPS, vilken chock :D | |
|
OK, Evo är alltså inte att tänka på då..? :( Man måste alltså upp i 1-2 miljonklassen för att matcha en M6? Typ: Lambo, Ferrari och Z..? Hade varit lite busigt och kul om det fanns något någorlunda "prisvärt" alternativ som kunde hota den på banträffarna... Nya Nissan Z som någon nämde, hur snabb är den då? Det är väl Dubbelturbo? /L |
|
|
opel speedster med lite massering skulle nog ge m6an en match på banan. /mvh jocke |
|
|
Det får bli en nästan ny chippad Nissan Z då (Z-06) 06:orna går ju att hitta från c:a 340.000kr? :) Detta ska bli kul, nu ska det bli åka av! /L |
|
|
Leffo: Misstänker nog att Z-06 syftar på Chevrolet Corvette.....en Z350 nissan är ingen match för M6..... MVH: Sakke |
|
|
Z06an spöar M6 i alla prestandagrenar och till nästan halva kostnaden. Flåklypa |
|
|
Porsche 944 Turbo med Länk "Samma bil har vi även mätt upp 8,9 sek 100-200 km/h. En Lamborghini Gallardo tar 9,5 sek på sig för samma interval! Du drar alltså en av de mest omtalade supersportbilarna just nu med 7 billängder vid ett race 100-200... Måste vi åter igen påpeka att 944 Turbo ÄR den mest underskattade sportbilen av alla!?" Snabb och relativt billig både i inköp och drift. Sen uppskattar inte alla utseendet men gör man det så är det en kanonbil. |
|
|
Ett sorgligt faktafel i den där artikeln. Det blir inte 7 billängders skillnad mellan Gallardon och denna 944 turbo. Dock är en 944 turbo väldigt underskattad men förmodligen inget alternativ om man kikar på en M6. Flåklypa |
|
|
Super 7, Ginetta, Ariel Atom mm. Finns många bilar som kostar betydligt mindre än BMW och kan slå den runt en racerbana eller 0-100. Är inte så svårt att bygga en snabb bil om man endast prioriterar just den egenskapen. Men gemensamt för de flesta bilar som nämnts i tråden är att komforten inte kommer i närheten av BMW:ns, gäller inte minst de vagnar jag räknat upp. |
|
|
Hör inte M3e36 till en av de mest underskattade hobby-banåkarbilarna? En bil som prismässigt nått botten, har man en fin original m3e36 och sköter den får man säkert igen pengarna om 5-10år skulle jag gissa. |
|
|
Köp senaste numret av Automobil! På de sista sidorna listar de gren för gren vilka bilar som varit snabbast i delmomenten i deras A-test. M6:an kommer högt upp i många grenar, men inte alla. Bara att gå och köpa den bil som kommer högst i den gren du tycker viktigast. Hur enkelt som helst :-D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.