AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.108

Hur mycket borde man kunna lita på aukt BMW-verkstad? (v2)

Sida 2 av 2
Su
554
SunKi
325i -92
Mmm., skulle vara en bra idé.. men.. har ringt dem.. och pratade med någon som inte var högsta hönset precis.. och han sa att det var helt uppbokat med tider nästa vecka.. och jag ska köra 100 mil med bumsen nästa tisdag... (flytta till visby)
Men jag har fixat tid hos en icke aukt bmw-verkstad..
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kräv att få prata med högsta hönset eller ännu bättre ställ honom öga mot öga. Lovar dig att han rör på
(_!_) om du lever på honom som du levde här inne...
Visa användare
482
Dmi
850i/6 -91
523iM -00
X3 3.0d -05
2800csa -70
Jag älskar min aukt. BMW-verkstad. De har alltid gjort ett förstklassigt jobb och även hjälpt mig med småsaker som de inte ens tagit betalt för.

Annars är min uppfattning att märkesvärkstäder är värdelösa.
Min sambo har en Suzuki Vitara -97 med V6:a och när kamkedjan började ticka på den så försökte hon lämna in den (på en aukt. märkesverkstad) men blev hemskickad med motiveringen: -Du har inte råd att byta den, lilla gumman!
Tyvärr var jag utomlands och när jag kom hem hade den verkstan gått i konken & motorn gick dåligt + kopplingen var så slut att den inte gick att köra. Nåväl, lämnade in den till en annan aukt. märkesverstad och där tog det dem 2 månader att konstatera att det var kamkedjan, 3mån att få fram alla reservdelar, 1 mån att utföra bytet av koppling + kedja = 6 mån utan bil för min sambo. 45' fattigare så rullade bilen iaf, i 2 dagar. Då slutatde servostyrningen att fungera (en slang var av) och check engine lampan lös. Tillbaka till verkstaden och klagade. Utan bil i 2 veckor till då de konstaterade att lambdasonden hade gått sönder + en slang mellan oljebehållaren och servopumpen var av. Döm min förvåning då de vägrar att ta på sig ens slangen (slutnota på 5300 + 45000 = 50300 :-().
Nu väntar vi på år 2004 då BMW X3 kommer vi får byta ut skiten till ett märke med kompetenta mekaniker.

Det roliga i sammanhanget är att min 316 -93:a går som en klocka och har inte haft några större problem än byte av gen.rem.
svgr
Har egen erfarenhet av min bil som blev krockskadad -99. Åtgärdad hos BMW i sthlm (tyresö) varpå jag hittar rostrosor i lacken, genomrostad svetsfog, rost runt bakruta etc. Dvs ett mycket dåligt jobb.
Min mening vad gäller verkstäder är att vi kunder skall ge vår bedömning. Gärna i något forum, som enskild konsument är man alltid svag men blir vi fler som vet samma saker blir vi starkare... Se bara denna disk vilken uppslutning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.