AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
910

Hackande vid gaspådrag.

Vid gaspådragning i 1:an & 2:an får jag riktigt mycket vibrerande och hackade vid "handbroms, växellåda, kardan" .. ungefär vid dom ställena, jag vet inte om det är lagrena till kardanen, växellådan eller handbromsen.. skulle behöva snabb hjälp :( tack på förhand!
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Hardyskivan kanske?

// M.V.H. Daniel
Daniel, är det dyrt att byta hardyskivan? lätt eller svårt? vad gör hardyskivan (funktion?) tack så mycket! :)
Sp
3.093
Spajjjs
Jag vet inte faktiskt så jag själv inte bytat den någongång. Men en kompis till mig fick byta den på hans E36 då den hackade vid gaspådrag i 1an och 2an. Lät typ som om man drog en pinne mot ett pinnstaket i snabb följd, om du förstår =)
Har hör mig att hardyskivan kostar ett par hundra kronor samt att det inte så va så svårt att byta den.

// M.V.H. Daniel
Okej jag förstår.. har precis köpt bilen så, gjort lite burnouts och dratt den ganska mkt i växlarna så efter ett tag så började det vibrera / klonka / knacka på dom ställena jag berättade.. antagligen kommer det ju från kardanen (får verkligen inte hoppas att det är växellådan, men eftersom många säger samma sak som haft problem med 1:an & 2:an så bör det ju vara hardyskivan/lagrena .. så jag vill att det ska vara det billiga alternativet :) om du har ngt mer att komma med så skriv gärna, behöver informationen. men jag tackar så mycket i alla fall =) /Figgeh
Och det är precis som du säger att det känns och låter som om man drar en pinne mot ett staket.. och man tappar acceleration när den börjar hacka också. :(
Sp
3.093
Spajjjs
Ring till Jarls bilservice o fråga vad dom ska ha för att kolla upp hadyskivan (bättre pris än BMW men lika duktiga), om du nu inte kan sånt själv eller har nån kompis som är mekaniker eller nåt =)

// M.V.H. Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.