AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.356

Gammalt Defalarm går igång av sig själv

xS
25
xSWEDEx
Bmw 320i 1992
Vet ej vad det är för Defa larm som sitter i bilen men det ser ju dacke gammalt ut..I alla fall så har förra ägaren dragit ut säkringen ute i motorn/sirenen för att fjärrarna inte funkade men jag fixade en av dem & satte i en säkring.Funkade klockrent ända tills jag ställde bilen på gården vid vårat hyrehus & hör ett jäkla liv.Det var så klart larmet på bilen som gått igång utan anledning.Jag drog ut säkringen för jag pallar inte springa ut inatt igen.Vad kan orsaka detta?

Bmw 320i 1992
xS
25
xSWEDEx
Bmw 320i 1992
Hur lägger man upp bilder?Tänkte så nån kan känna igen detta gamla larm kanske.

Bmw 320i 1992
Det kan inte vara batteriet som börjar bli dåligt? Eller att larmet suger ut ström från batteriet? Jag minns att larmet började gå igång på föräldrarnas gamla nissan (från 1992 med Defa larm) när batteriet började bli dåligt. Det var fortfarande tillräckligt bra för att starta motorn utan märkbar skillnad.
xS
25
xSWEDEx
Bmw 320i 1992
Kanske det kan vara men nu har det funkat sedan i förrgår utan problem.Jag gjorde nya skarvar ute i motorn till säkringen etc, rengjorde alla dörrkontakter,huv & baklucka.
Böt microbrytaren till ena framdörren, kunde börja lysa i kupén på motorväg eller när bilen bara stod still.När larmet utlöste sig själv hade jag ställt kupébelysningen på av,kan det ha varit denna brytare i alla fall?

Bmw 320i 1992
Ti
608
TimS
325i -88
har även jag ett defa larm där den utlöser sig själv... specielt när det är en allmän parkering..

ibland när folk låser upp sina egna bilar så vill den hoppa igång.
Ti
608
TimS
325i -88
har även jag ett defa larm där den utlöser sig själv... specielt när det är en allmän parkering..

ibland när folk låser upp sina egna bilar så vill den hoppa igång.

vad kan det vara?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.