|
|
|
|---|---|
|
Tjena Hur länge går en dieselpump i 530d -02, omöjligt att svara på men kan den rasa efter 12000mil? som nuvarande ägaren påstår eller är bilen "skruvad"? Isso | |
|
Tyvärr är det så med ryktet på dessa bilar att "allt" rasar efter 12000-15000mil. Och det beror ENBART på att dessa exemplar är skruvade!!!! |
|
| Min har gått 22K hittils har inget dyrbart gått sönder. Inte skruvad! | |
|
På en E34 kan man nog räkna med att dieselpumpen rasar efter 220000, men E39 bör vara mer hållbar. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
Hej! Allting KAN ju givetvis rasa i förtid - se'n är det ju en fråga om sannolikheter.... Railpumparna på en -02 har väl varit hyggligt befriade från "ras" till skillnad från tidigare årsmodeller där det förekom en del (fråga "Dieselmeken", han borde veta). Men det är klart att "farmartankar" med rost & vatten eller annat liknande bränsle kan ta död på det mesta. (Fast jag har ju själv tankat "Farmartank" de sista 70-80.000 milen helt UTAN problem!!) Som du säkert redan vet är det i princip omöjligt att dra några "säkrare" slutsatser utan att ha FULL historik om bilen. Mvh/Saij |
|
| min är körd 40000 mil,enda som är bytt är turbon... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.