AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.767

Problem med Navigatorn 16:9 , försvunnit?

Kort: har en bmw 530 e39, det är så att min GPS /Navi har slutat fungera, den har försvunnit från menyn... vad har hänt? hittar inget i instruktionsboken, det verkar som alla inställningar har blivit nollställda, under SET kan man välja massa språk nu, förut kunde man välja bara engelska & tyska, varför har det blivit så o hur får jag tillbaka NAVI, för den finns inte ens att välja i MENYN!! :S
no
347
noah
E65 730D
hej låter som din nav dator är trasig
har du en MK 2 eller MK3?
bor du i Stockholm?

Noah Brown
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Mk3 måste det väl ändå vara på en 01:a?
Visa användare
18
www.MickeP.se
330 CiM -02
Hej! Jag har samma problem! Valet "GPS Navigation" har försvunnit som val i huvudmenyn och alla menyer ser ut som uppiffad DOS från 1980-talet.

Min navigatorenhet (MKIII) snurrar och matar in och ut navigations-cd:n som den ska men POWER-lampan har slocknat!

Jag har gjort det dumma att koppla ur batteriet (minuspolen), sätta i en TV Frei-kabel från eBay mellan navigatorn och ordinarie kabel in i navigatorn (undre blåa kontakter) och sedan koppla in batteriet igen. Då skedde detta. Dessutom har stereons CD- och radiosändning lagt av att sända ljudet tre gånger. Efter det gav jag upp och kopplade ur kabeln på samma sätt igen. De tråkiga menyerna stannade kvar och fortfarande inget liv i navigatorn. Men TV-modulen har hela tiden fungerat som den bör!

TV Frei-funktionen har jag lagt på hyllan, Göteborg går ju ändå över till digital-tv denna höst. Vem vill titta på dansk tv här? Har föresten en BMW E46 -02 med Navigator Professional 16:9.

Några idéer hur man får igång POWER-lampan och tillbaka menyvalet?
MVH / Micke P.
jx
246
jxp
BMW 535 iA xdrive -13
Mercedes B biogas -10
Dodge Viper-94
Prova med att göra navin strömlös. Ta ur enheten ur hållaren och ta ur båda kontakterna på navit. Starta sedan upp grejerna igen och kolla om det fungerar.

Det är med öl och whisky som med bilar, ibland häpnar man över vad andra väljer!
to
319
tobmag
525iT -03
Jag råkade ut för samma sak när jag laddade en av mina moddade OS skivor. Händer att man gör något fel eller lägger in något som Navi enheten inte tycker om. Då får jag samma sak, typ DOS menyer och navin försvinner. Laddar bara in orginal OS 29.1 och allt funkar som det ska igen så det kan vara värt ett försök.

TV frei kabel behövs inte längre, kan man skälv koda bort med hjälp av navcoder. Finns att hämta på X5world forumet.

//Tobmag
to
319
tobmag
525iT -03
Jag råkade ut för samma sak när jag laddade en av mina moddade OS skivor. Händer att man gör något fel eller lägger in något som Navi enheten inte tycker om. Då får jag samma sak, typ DOS menyer och navin försvinner. Laddar bara in orginal OS 29.1 och allt funkar som det ska igen så det kan vara värt ett försök.

TV frei kabel behövs inte längre, kan man skälv koda bort med hjälp av navcoder. Finns att hämta på X5world forumet.

//Tobmag
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.