AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.151

E39 Framsystem + högtalare

Har precis köpt en 523'a -00, och har som de flesta insett att dagens stereo system kan driva en till vansinne.

Funderar på att byta ut frontsystemet som första steg, men jag skulle även vilja koppla in en slutsteg till dem.

Är det ngt som har kopplat in ett slutsteg fram i en E39 och var har ni i så fall lagt det?
det funkar ju i handsfacket, men där brukar man ju ha mycket annat.

Ngt förslag?

//Fernstom
Hmm, hittar ingen editerings funktion och ser att jag skrivet lite galet.

Det jag skall göra är att byta ut högtalarna fram, men vill även koppla in ett slutsteg till dessa.

Sorry for messy post.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Jag har steget bak då även batteriet och radion sitter där så det fanns ingen anledning att mont steget fram ngn stanns , är nog samma sak för dig.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Har också steget bak, bra med plats där. Inkopplad via högnivåingång från radioenheten (som sitter bak också).
Jag baserade min fråga på antagandet att framhögtalarna är kopplade direkt fråm HU fram till högtalarna, men är så inte fallet?

Jepp, så är fallet på en 523, men det beror på stereomodeller osv, det finns flera olika. 530 har förmodligen ett utökat system med förstärkaren bak, och ofta även radiodelen osv.
Jag skulle testat med bättre högtalare först. Om det inte räcker till så återstår att dra bak kablaget både från stereon och fram igen till högtalarna. Alternativet är att finna plats för slutsteget framtill vilket troligen blir lite svårt.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.