AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
747

Hur får jag bort träpanelen? E32

s.
254
s.frejd
640d Cabriolet - 12
Hej

Håller som bäst på att fräscha till alla mina träpaneler i bilen. Allt har gått ganska smidigt fram tills jag ska försöka demontera panelerna på och vid sidan om askkoppen. I stället att med våld slita bort allt tänkte jag att kanske någon kan ge mig ett tips om hur man gör.

MVH Sven
s.
254
s.frejd
640d Cabriolet - 12
Never mind, jag fixade det ändå.
os
563
ostmacka
540i/6 -95
X5 3.0i -04
735i -89

Hur gjorde du? Ska nog ge mig på en del av mina paneler i sommar. Var det något särskilt trick? Kan ju hända att det ä samma princip på e34...
Tack på förhand
s.
254
s.frejd
640d Cabriolet - 12
Dörrpanelerna sitter med clips, bara att dra.
Panelerna på instrumentbrädan sitter med varsin 9mm mutter på insidan så det är bara att riva det som sitter undertill så du får in handen och kan förhoppningsvis lossa de för hand annars är det ringnyckel som gäller. Sen är det bara att skjuta de sidledes så lossnar de. De som sitter vid askkoppen är klart värst, nu har jag stora händer och det underlättade ju inte precis. Men de sitter med varsina 2st 7mm muttrar. Ta bort klimakontrollen så får du känna dig fram. Askkoppen tog jag bort genom att "knixa" åt sidorna tills den lossnade. Du ser nog när du håller på.

Kan tillägga att jag rubbade panelerna, sen använde jag möbelpolish och vinylglans. Till sist la jag på ett tunt lager svarttonad transparentlack för att få panelerna lite mörkare och för att bibehålla glansen. Kan säga att jag blev nöjd med resultatet.

Lycka till.

MVH Sven
os
563
ostmacka
540i/6 -95
X5 3.0i -04
735i -89

Tack så mycket!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.