|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha bytat topplock på 735:an så provade vi starta den. Inget hände , inte ens startmotorn gick runt. Dock noterade jag en massa konstigheter i displayen , bland pixlarna. Desutom hade antalet mil ökat 30000! Tog strömkablen och väntade 1 timme, försökte igen nu var milen ytterligare 30000 högre!! Dessutum hade nu infon om vxlväljarläget gömt sig. Jaha.. tog strömmen igen och felsökte. Hittade att jag av misstag hade satt en kabel fel till startmotorn! där fanns 2 likadana anslutningar men jag hade bara en kabel... Provade att slå till tändningen och håll i er.... Nu hade bilen inte rullat en enda meter! totalt noll i km! Det är nu cirkusen i bland pixlarna börjar åxå! Nu har jag procent, obegripliga tecken, vanliga bokstäver... you name it and i have it! DOCK startar bilen nu! men jag har ingen info om väljarläge och bara en massa konstigt i displayen... Vad kan vara problemet och hur avhjälper jag det? Allt funkade innan toppbytet , tills min lilla felkoppling... | |
|
Svarar själv... Efter mycket svordomar slog jag knytnäven i instumentbrädan, ovanför mätarna.... döm av min förvåning så började texten klarna... efter en smäll till funkade all text. Dock pekade bränslemäteren rakt ner så jag provade en smäll till och nu funkade även denna. Tydligen var allt bara ett tragiskt fall av glappkontakt som inträffat samtidigt med felkopplingen i motorn. |
|
| När inget annat hjälper :-) | |
| Våld och vaselin:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.