AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.574

håller på och byter insugsmembran på min 540

som topic säger så håller jag på att byta insugsmembranet på 540IA-98... när jag fått loss alla torxen och ska plocka bort plasthuset så följer det med ett långt "rör" ut som som går in i insuget, man kan inte få ut röret. det är för långt, nu är ju frågan... ska detta rör sitta på nåt speciellt sätt inuti insuget... eller räcker det med att styra in det på klackarna precis där membranet sitter?
alltså Nr10

Länk
Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
jag kommer inte ihåg att röret följde med när man tog bort membranet på min bil, det finns ju en o-ring till röret (nr:11) det betyder att den ska in i något "hål", sen så får du försöka lysa in i insuget med en lampa, en spegel skulle nog också underlätta :)

det finns ju även en o-ring (nr:4) mot membran sidan, du borde kunna lossa röret från membranet där

########
# PAJALA #
########
rsarits
Röret är bara att dra loss från membrankåpan, det tätar med O-ring och har inga låsningar
Pajala: Röret hade fastnat lite i gummitätningen på membranet, därför följde röret med ut! har också sett att änden på röret ska in i ngt hål... kan även skymta det om man lyser med ficklampa och använder spegel... men det lär inte bli skitenkelt att sikta in det där... troligtvis får jag väl plocka bort spjällhuset i andra änden och styra röret från det hållet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.