|
|
|
|---|---|
|
Igår skulle jag fara in till stan "Östersund" när ja kommer in på 90-sträcka mot stan så drar jag på litte!! Sitter o poppar lite musik när jag plötsligt ser en volvo 855 kommer fort som fan i backspegeln! Ja trodde de va nån som ville rejsa, så jag gick ut på väggrenen för att släppa förbi han! Men då svänger även han ut på grenen, då först såg jag en massa lampor som blinka!! Satan tänkte ja då, nu flaxar väl lappen! Men ja fick behålla det ett tag till!! Men den stadsresan kostade mig 1600:- Va på gränsen, de gick 27km/h för fort!! Fy fan för att de ska va så dyrt!!! Men sen på vägen hem så fick ja iaf spöa skiten ur en merca! Kändes ju rätt skönt!! Tycker de e fegt att snutarna åker civilbilar!!! sickan | |
Andreas |
Dom är lömska dom där jävlarna när dom är ute och jagar pengar till staten, åkte själv på 1600:- i höstas (22km/h över) då stod dom 21:30 på en 90-sträcka genom en by, kolsvart ute, höll på att platta till polisen som stod mitt i vägen med spaden. |
|
Sickan: du bor i Bräcke? Usch, finns det verkligen civilbilar här uppe? Trodde det var mer söderöver.... Hur gammal är du? Kanske vet vem du är t.om.. /SunKi som bor i Stavre med en Lagungrönmetallic 325:a -92:a :) |
|
Andreas |
Finns civilbilar så långt upp som i Gällivare tom, verkligen synd. |
|
vadå "jagar pengar till staten"??? dom måste ju dra in lite pengar på sin verksamhet, med tanke på att det krävs typ 3 pers för att kolla däckmönstret. och hälften av polisens resurser går väl åt att jaga trimmade mopeder. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
| Andreas: jo.. men sen är det skillnad på hur vanligt förekommande det är... som i Bräcke kommun där jag och Sickan bor.. där finns det typ 3 poliser i hela kommunen, som ska täcka upp ett område som motsvarar typ hela sthlm... aja, det finns mindre folk.. men ändå :) | |
M3-Mackan |
Gällivare har inte heller nått större utbud av poliser ändå är man livrädd för dem få som finns ;) Andreas är du från Gve? -Mackan- |
|
Det fina med att "bara" råka ut för böter är att man kan lära sig:) Någon gång, någonstans uppfanns fartgränser för att man skulle läsa dem: Sen är det ju en tolkningssak om man lägger ihop skylt vänster + skylt höger och därmed utsätter sig själv för möjlighet till rättslig prövning. Trevligt att du fick behålla kortet. Ha en stabil helg. Asken |
|
| Har lyckats åka på böter en gång.. och då var jag överlycklig över att jag fick böter och fick behålla lappen... efter det tänker jag efter mer... men det är klart... ibland glömmer man trots allt :( | |
|
Känns lite märkligt att man svär över de poliser som är ute för att se över att fartgränserna efterlevs, det är ju inte polisen som bestämt hur fort/långsamt man får köra på våra svenska vägar utan politikerna. Polisen gör ju bara sitt jobb, men ni som klagar över trafikpoliser kanske inte vill ha några poliser överhuvudtaget.. Länk |
|
|
Har lyckats med bedriften att få böter 2 ggr 1:a så torskade jag kortet + 2000:- i böter + fick söka nytt lämpa och ta om kortet (trist) 2:a gången fick jag 300:- i böter för att dimljus och hlvljus var på, och jag svär att de stoppade mig endast för att de såg att de var en Bmw, för när jag stod där vid väggrenen så passerade flertalet biler med dimljus och halvljus på och även bilar med trasiga lampor men inte F*N blev de invinkade, men visst man har väl trots det haft en hel del tur, bland annat när jag i sommras racade lite med en 325 förbi cosmonova mot norrtull i 220km/h, tänk om det då stått en snut i krokarna då *svettigt* *Allt eller inget* |
|
rsarits |
Konstigt bara att polisen oftast står längs landsvägar och motorvägar med sina fartkontroller, det är mer sällan man ser dem utnför dagis, skola m.m. där det verkligen är viktigt. Allvarligt talat så har det väl ingen större betydelse om man kör 30-40km för fort på motorvägen? Blev själv av med körkortet 2mån för 122km på 90-väg, hade jag kört 120 prick så hade de inte fått röra lappen. Länsstyrelsen som beslutar om indragning verkar inte ens läsa det svar man skickar in, hade jag kört 130km så hade de inte kunnat dra in kortet mer än 2 mån i alla fall! Polisen visade listan med bötesbelopp och maximal indragningstid av kortet. |
|
Man har ju inget emot poliser men de e fegt tycker jag när dom åker med civilbilar!! Japp Sunki ja bor i bräcke!!! Hm! Visste inte att de gick en 325:a i stavre!! Jag e 25år, hur gammal e du då? Du får väl ta en liten tur till bräcke. Har säkert sett din bil! Man ska nog passa sig för bilar typ: Nyare volvo, saab, audi med mera som har tonade rutor o rena bilar!!! sickan |
|
|
Tjena Sickan och SunKi !! Vi borde traffas.....bor sjalv pa froson..... nar jag e hemma..... Roligt med lite e36:or.....annars valdigt gott om 525:or..... Har inte sett sa manga 3-seriebilar pa slutet...... Ni har inte varit och halsat pa hos Motornord annu ?! harde/Krister |
|
|
Tjena Staticmove!! Vart bor du annars då? E36 e ju den finaste modellen! Får ju vänta ett tag till nu innan de blir nå besök där!!! Hade ju tänkt o gjort nå roligt med bilen!! E synd att de e så dyrt!!! Du kan väl maila så kanske vi kan träffas!! Öl e gott mmm!!! sickan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.