AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.003

Konstig klima, behöver hjälp!

Da
168
Davido
525iA M-sport Touring -03
Det är så att kliman i min e46:a är lite konstig. Först o främst får ja ALDRIG kyla vid fötter o fönster. Vet att flera har haft samma problem och undrar om nån har fixat sitt problem. Jobbigt som fan o åka när det brinner om fötterna. Sen vet ja att fläkt motståndet brukar knasa på vissa bilar och undrar om d kan va så på min me. När det är varmt ute o ja har på Auto så går fläkten på nästan högsta en stund för att sedan gå ner men när solen skiner och det är varmt så håller sig inte tempraturen låg i bilen. När det är kallt på kvällen o ja sätter mig i bilen o startar går fläkten på nästan högsta hela tiden, fläkten minska inte. Då är reglaget på 3 blåa, alltså kyla. Varför kyler den mer på kvällen än på dagen? Det är inte logiskt. Ska väl finnas en avkännare som känner hur varmt det är i kupén?
pu
547
puiu
330i-03
jag hade samma symptomer på min bil.Jag byte min värmeventil själv och sen dess har inte haft mer problem.

alex
Da
168
Davido
525iA M-sport Touring -03
Tack för svaret. Då kommer nästa fråga, vart sitter värmeventilen? Är den jobbig o byta och vad behövs mer än ventilen? Vad kan den kosta?
pu
547
puiu
330i-03
in i motorrummet på höger sida och du måste ta bort luftfiltret den har två vattänslangar kåplade till denna och en liten elektrisk kobel.den kostade 600kr från bildelarbasen.lätt att byta själv.

alex
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.