|
|
|
|---|---|
| Det är så att kliman i min e46:a är lite konstig. Först o främst får ja ALDRIG kyla vid fötter o fönster. Vet att flera har haft samma problem och undrar om nån har fixat sitt problem. Jobbigt som fan o åka när det brinner om fötterna. Sen vet ja att fläkt motståndet brukar knasa på vissa bilar och undrar om d kan va så på min me. När det är varmt ute o ja har på Auto så går fläkten på nästan högsta en stund för att sedan gå ner men när solen skiner och det är varmt så håller sig inte tempraturen låg i bilen. När det är kallt på kvällen o ja sätter mig i bilen o startar går fläkten på nästan högsta hela tiden, fläkten minska inte. Då är reglaget på 3 blåa, alltså kyla. Varför kyler den mer på kvällen än på dagen? Det är inte logiskt. Ska väl finnas en avkännare som känner hur varmt det är i kupén? | |
|
jag hade samma symptomer på min bil.Jag byte min värmeventil själv och sen dess har inte haft mer problem. alex |
|
| Tack för svaret. Då kommer nästa fråga, vart sitter värmeventilen? Är den jobbig o byta och vad behövs mer än ventilen? Vad kan den kosta? | |
|
in i motorrummet på höger sida och du måste ta bort luftfiltret den har två vattänslangar kåplade till denna och en liten elektrisk kobel.den kostade 600kr från bildelarbasen.lätt att byta själv. alex |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.