|
|
|
|---|---|
mobelix |
Hej alla, jag skall i dagarna köpa en ny bil och har sneglat lite på en bmw 540 -93 och en bmw 525 -94. Hur är 540 att äga och köra? Är det något man skall tänka på eller kika extra noga på när man skall slå till? Tacksam för svar |
|
Vad gäller 540:n så e väl 94:an att rekommedera har sett förut på Forumet att de hade nånting me bultarna till oljepumpen men de kan ju även vara på 93:na men nog tycker ja personligen att en 540 går bara inte att jämnföra me en 25:a Mvh Mr-speed go for 540 manuell |
|
|
bultana=bullshit! Det problemet/felet existerar på såväl 93:or som 94:or. Mycket enkelt och billigt att åtgärda. Däremot tycker jag -93 är starkt att rekomendera, vad tidigare talare tittat på för inlägg kan man ju fundera på eftersom de flesta inläggen handlar om att varna för den adaptiva lådan som kom -94 dras med en del problem och kostnade. Jag pratar om en lite plastkula som slits ut. Åter till inlägget så rattar jag en 540 själv. Underbar bil. Motorn är en evighetsmaskin varken den gått 15 eller 30000 mil så med regelbunden service och underhåll så går den lika silkeslent i båda fallen. Har kört 2,5 liters 24v motorn i min förra bmw, 325, men sålde pga att den var bara törstig för sin effekt. 540:n ligger kring 1,2 liter blandad, tro mig det är den värd. Jag rekomenderar automat men 6vxl är inte heller fel, doch får man köpa minst en sen 94:a Lycka till. Håller en tumme för 540:n Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.