|
|
|
|---|---|
|
En av mina backvarnaresensorer har gett upp (det piper så fort jag lägger i backen även fast jag inte står nära något med bilen).. vet någon hur man enkelt kan koppla ur den? Måste jag tjuvkoppla på något sätt? Hur kommer jag åt dom - är jag tvungen att ta bort hela bakre stötfångaren? Tack! | |
|
Hej! Du kommer åt backvarnarna utan att ta bort stötfångaren. Lägg dig under bilen så ser du dom. Hade själv samma fel på min förra bil, bmw felsökte så jag fick reda på vilken givare som var sönder sen bytte jag den själv. Anders |
|
|
Du behöver inte åka till BMW för att felsöka en sådan simpel sak. För att ta reda på vilken sensor som är trasig gör så här: 1. Sätt på tändningen. 2. Lägg i backväxeln. 3. Sätt örat mot alla sensorer, de som är hela ger ifrån sig ett "buzz" ljud. 4. Den sensorn som är tyst är den trasiga :) 5. Åk till BMW och beställ en ny, sedan byter du den på 15 min själv! Mvh/ Niclas |
|
| Tack för svaren! Vad kostar sensorerna hos BMW? | |
|
Om jag minns rätt ca. 700 kr, men det kan vara både högre och lägre... Ring och hör efter hos BMW är mitt tips ;) Mvh/ Niclas |
|
| Förrän du köper nya så kolla att det inte bara är kontaktfel mellan sensor och stöppsel. Jag hade samma fel som du, jag sprayade nånslags el kontakt spray i kontakterna och tryckte fast. Vips så va felet borta :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.