AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
23.667

Nya bilder på Bumsen "M3 Imolaröd"

Sida 2 av 2
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Mycket fin M3 i mycket fin färg =)

// M.V.H. Daniel
Buspelle
Kanonsnygg. Rött passar M3an utomordentligt bra!
Grymt snygg bil!
co
1.144
coldhex
BMW M135i
jättesnygg, min drömbil. men jag väntar ett år eller så...
co
1.144
coldhex
BMW M135i
föresten en fråga till er M3 ägare:

Om man som jag har nästan 7 mil tur/retur till jobbet varje dag hur gör ni då?

Två bilar? Åka tåg?

Tänkte att det kanske blir lite dyrt att ha en M3a som bruksbil.

Jag försöker nämligen motivera mig sjäv till att skaffa en sån där skapelse.
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
bror på hur kul du vill ha på väg till jobbet =).. har man en lång arbets dag så kan det va skönt att se fram emot hem vägen :)
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Grym färg passar väldigt bra på bmws M modeller.

Min Imola II Länk
co
1.144
coldhex
BMW M135i
klart man vill se fram emot hemvägen, redan som det är nu med min 330 så ser jag till och med fram emot resan TILL jobbet.

Men mycket vill ha mer, jag retar mig på att jag inte tog steget fullt ut när jag köpte min första BMW. Hade ju noll koll när jag köpte 330n. Nu är jag fast med min tyginredning (har dock eftermonterat M-aerodynamik-paket så det känns lite bättre nu), man jag kan ju inte byta bil varje dag. Måste nog vänta ett år i alla fall annars känns det som ekonomisk katastrof.

Jag planerar alltså lite, därav min fråga. Och alla fina bilder på M3or gör ju inte planerna mindre heta :D
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
generellt så ser jag alla Bmw bilar som Bruksbilar undantag Z8 och möjligtvis Z4, alla andra är helt året runt bilar enligt mig.
Grymt snygga bilder på en snygg bil.

Jag använder bara min bil på sommaren då den aldrig är körd någon vinter innan mig, har en till bil som bruksbil.
Skall dock försöka sälja min nu men det verkar trögt eller så är mitt pris högt, pedantskick är det iaf på bilen och jag gråter inte direkt om jag "tvingas" åka en sommar till i den.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
80
178
80s
Polo 1,4, bilen som inte borde gå fortare än 60...
Fin bil maxxad.

Coldhex

M3 skall köras som bruksbil, därav inget behov för två bilar, det är en åretrunt bil hävdar jag bestämt. även om den går bättre sommartid!
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Okej en fråga som kanske kan vara lite svår att ge ett allmänt svar på.

Men ungefär hur mycket dyrare är en M3:a än en 330?? (o ja, jag vet att ekonomi inte är prio ett när man har en M3:a, men det är såklart intressant ändå)

Då menar jag inte inköp eller värdeminskning utan enbart driftskostnaderna såsom service, försäkring, skatt, reparationer plus annat underhåll och saker jag glömt.
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
coldhex, Litte svårt att säga hur mycket dyrare då jag inte vet vad kostnaderna på en 330 är.

Driftkostnader, är ungerfärliga då det kan skilja något.

Försäkring : 15000 Per år
Service : Olje Service runt 3200,- med Arbete. INSP I runt 7000;-, INSP II runt 13000;-
Bensin: Drar runt 1,1 blandad körning, endast landsväg som jag åker i mest ligger runt 9,0-9,8
Reparation: ett exempel som jag har haft : Bromssystem byte bak, allt osm har med bromsen at göra då så som, skivan,belägg,bromsvätska osv.. Den gick på ca 12000;- men jag fick det på garantin då. jag hade små skakningar i ratten vid inbromsning och det hade med bakbromsarna att göra men Bmw tog på sig kostnaden och jag fick betala en Sjävrisk på 1900;-

Hoppas detta har gett dig en vink om några kostnader.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Snygg!

Original och välputsad. Kan inte bli bättre!

co
1.144
coldhex
BMW M135i
330i:

Försäkring : 10500 Per år (34 år, centralt Gbg)
Service : INSP II 6100:- på BMW Group(lär inte bli aktuellt, men som en jämförelse)
Bensin: Runt 0,9 blandad körning, endast landsväg under 0,7 om man har ett ägg under foten :-)
Reparation: Kortslutning i en ljusmodul (7000 gick på garanti) Har gjort en del förebygande åtgärder så det har kostat en del cirka 8000 och hade kostat mer om jag varit jättepetig. Har kanske haft lite otur där.

Slutsatsen får väl bli att försäkring och service är dom tydliga skillnaderna som är lätta att räkna på. Sen är det ju naturligt att eventuella reparationer kostar mer också så klart, lite beroende på om man har oflyt eller inte oxå.

Men smakar det så kostar det. Bra, nu har jag fått en lite bättre uppfattning om vad jag har att vänta den dagen det blir dags. För den dagen kommer :P
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Bilen vart såld, de hämtade den idag.... snacka om ångest :((
80
178
80s
Polo 1,4, bilen som inte borde gå fortare än 60...
maxxad, vi ser fram emot din nya ride, tentativt m3 e92/ 997.
Maxad:

Får man fråga vad du fick för den?

Mvh Per
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
vem önskade inte att den som utrustade min bil valde imolaröd istället för schwarz ll lacken :(
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
den såldes för utsatt pris.

80s; hehe Tack :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.