|
|
|
|---|---|
| Har en 520 E39 som knackar/tickar en del även när man kommit upp i full arbetstemp. Hur orolig ska man vara och kan man göra något speciellt. Bilen har gått 31 000 mil så det kanske är normalt med en del knackande eller ? | |
| prova med o göra en invändig motor rengöring(fluch) omega 907 tror jag det hette.finns fler sorter ute på marknaden dyra och billigare... | |
|
Du skulle ju kunna testa att byta till någon tjockare viscositet i olja, det kan funka till viss del, ibland inte alls men ibland fullt ut! Jag kommer inte ihåg om det är "automatisk"-inställning på ventillyftarna, om inte så kan du väll troligtvis få bort ticket om du kan ställa in dom! tror det ska vara 0,25mm mellanrum. //Viktor |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Valvoline har en olja som heter Maxlife 10-40 som är för motorer med många mil. kan var en idé. ///MVH Hasso Länk |
|
Prova först med en Bilstein Engine Flush,dvs en invändig motortvätt...KAN fungera som "dicka o" redan skrivit.. I samband med denna rengöring så byter man ju även oljan/filtret s.a.s...då har du ju gjort en bra(fungerar ibland iaf) grej som inte heller kostar "skjortan".. Sedan så finns ju risken att det kan det t.ex. vara en "lyftare"(ventilspelsutjämnarelement) som är omöjlig att få ren trots din rengöring , då blir det lite dyrare att få tyst på "eländet"..Dvs du har automatisk ventiljustering på din motor. Eller t.ex. att en eller båda kamaxlarna osv kan vara lite slitna,men det tror(hoppas) jag inte är fallet ändå.. Kan ju vara annat också men lite tips iaf.. Mvh Janne. |
|
|
Ang ventilerna... Det är väl automatiskt inställning på dessa i alla E39or ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.