|
|
|
|---|---|
|
Hej. Är 280.000 rätt pris för en 2002 745i med endast 6000 mil? Serviceboken är ok likaså bilen (nyskick). | |
|
Du berättar ju inte så mycket om bilen i fråga. Är den importerad om ja, av vem och hur länge sedan var det? Är säljaren privatperson eller företag? Utrustning osv... Men 280 000 kr är ett rimligt pris om du köper bilen av en handlare och bilen klarar en granskning enligt konstens alla regler. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Hej. Bilen var importerad 6 månader efter första dag i trafik (2002 03 06) av en äldre herre som jag talat med. Bilen hade varit Geschäftswagen hos BMW i Lübeck. Första året användes den i representationssyfte för hans företag varefter den såldes till en pedant i Mälardalen. Senaste ägaren hade bilen endast 3 månader och bytte in den mot en kombi pga ändrade familjeförhållanden. Jag har talat med samtliga ägare och känner mig trygg. Den har genomgått alla servicekampanjer för mjukvara och har uppgraderats 2006 (även GPS och TV mottagare). Bilen har genomgått samtliga Mr Cap behandlingar, interiört och exteriört, sedan 2002. Senaste behandlingen var för 3 veckor sedan. Det finns inte en fläck eller märke på hela bilen. Motorn ser ut som ny. Däcken har rullat ca. 200 mil. Verkar rätt OK med 280.000 då? Mvh MrBw |
|
|
Om man spanar bland annonserna på blocket, så ligger de billigaste 745or från 02 med få påstådda mil omkring 280 000 kr och det är min personliga uppfattning att många av dem inte skulle klara en närmare granskning. Så har du hittat en bra bil och allt verkar vara i ordning kan det vara läge att slå till. Men håll i å tanke att en beg. 7-serie är svårsålda bilar, vilket ger dig som köpare bättre förhandlingsläge. __ Bilblogg: Länk |
|
|
De begärde 298.000 men jag har förhandlat ner det till 280.000 MrBw |
|
|
Är det denna? Länk Tycker priset verkar ok! Men som Mugge skriver så är det inga lättsålda bilar. /Rickard |
|
|
Nej. Den finns inte annonserad ännu. Ser likadan ut. Här i Sthlm så går de rätt snabbt....bara priset är rätt. Med tanke på vad man får för pengarna så är det ju en helsickes massa bil!! MrBw |
|
| Verkar som om du kollade på det där TV programmet i helgen där dom provkörde en 745a. Minns inte vilket program det var. Dom jämförde den mot en volvo xc90 och en s40. Självklart valde dom 745an, men stackars alla som sätter sig på blocket efter programmet och ska hitta en 745a för 200k ;> | |
| Jag glömde kanske säga att dom jämförde dessa tre bilar som om de var och en var värda 200 tusen. | |
|
Jag kände till detta program redan tidigare (god vän med Bengt Dieden). Sunt förnuft säger sig självt att en bil som för bara 4-5 år sedan kostade 800.000 och ansågs vara världens bästa bil, måste vara ett bra köp för en fjärdedel av nypriset idag. Dessutom om man gillar att köra bil och har 2 barn i tonåren och kör i Europa varje sommar, vad finns då att välja på i den prisklassen? MrBw |
|
|
Hej jag har provat fler 745 och 730d och jag tycker 730d är en bättra köp Men kolla bilen först på BMW Alla 745 som jag titta på in Stockholm var sliten för en bil med barra 10,000 på mäter till slut så åket jag ner till tyskland och provade 8 till bilar 4st 745 och 4st 730d med mil tal från 6500mil till 20,000 mil och till slut så köpte jag en 730d med 20,000 mil Den är absolute ny skick på alla sätt Titta inte blint på milen titta på bilen! Servis häfte och mäter gå alltid att funkas med men bilens skick är bilens skick 0 till 100 är inte så imponerade diesel tar 1.7 sekunder mer an 745 Men 0,65 på landsväg och 0,85 i stan Jag som kör 2000 mil per år spara 15000:- per år Pro kör en 730d idag Noah Brown |
|
|
Köpte en 745i -02 idag! 6000 mil och i superskick! 280' betalade jag och då fick jag en underbar bil med veriferad historia och en uppsättning helt nya vinterdäck på BMW orginal 17" alufälgar. 30 års erfarehet från bilbranschen säger mig att det knappast går att få mer bil för de pengarna. Eller hur? MrBw |
|
| Ok grattis till köpet. Jag får vänta ca 6 år till, då kanske jag har råd med en 745-02 :) Jag ska iaf ha en e65 någon gång, sen att man får vänta lite gör väl inget ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.