AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.450

Kylare till bmw 540 e39

He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Funderar på att beställa en ny kylare från mekonomen.
Brukar kylare vara komplett med expansionskärl eller är det något man köper separat?
E3
1.828
E36
USA bilar
Med största sannolikhet är det en kylare utan´expkärl du får, men varför inte fråga där du handlar?
Vad får du ge för kylaren? Drygt 2000:- här Länk
ba
127
balders
Volvo S60 D5 -07
Har själv köpt en där . det är utan expansionskär

Balder som gillar power
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Det är även utan exp. kärl på BMW men köper du på Mekonomen så får du pengar över till expansionskärl och ett par slangar.

kylare på BMW 4500:-
Expansionskärl med nytt kylarlock 860:-

mvh
Forry

Min bil
Länk
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Finns tydligen 2 olika modeller
En kylare med 32mm cellpaket
och en med 40mm cellpaket...
Vilken ska man välja till en 99a?
2450 resp 2855 kostar dom..
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Är inte detta rätt bra pris?

Det sägs ju att det är ett stort problem på E39 att dessa går sönder så man lär väl få byta förr eller senare. Reder man av att byta själv?

Jag tog av fronten på min idag och såg att kylaren hade en mindre skog framför sig och de va svårt att få bort de. Kanske värt att lägga några timmar på att montera ner mer av fronten och rengöra ordentligt där?
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Jag bytte min kylkare i måndags, jag gjorde det utan att ta bort fläkten och det var inga större problem.. lite halvtrångt att få ur och i den, men d går..
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Tips och beskrivning hur man går tillväga?

Jag märkte en konstig grej igår när jag rengjorde bakom fronten. Kylaren verkar "hänga" ner i en båge. Ska den göra de eller de blir så med tiden att nederkantens mitt liksom böjs och kasar ner lite?
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
min överkant på kylaren var böjd, det är väll bara ett tecken på kylarens dåliga kvalite..
om kylaren hänger ner i en "båge" under så är slutet när för den, då den har givit vika för trycket. dags för byte
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Då va de tur att man plocka av fronten och upptäckte detta. Bättre byta när man har bilen i garaget än att den spricker när man kör, vem vet var man är då.

Heinrich (eller någon annan): Har du några mektips?

Bilder på eländet:
Länk
Länk
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Har inga mecktipps mer än att när man börja riva faller det mesta på plats..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.