|
|
|
|---|---|
|
Har just köpt mig en Garmin Nüvi 360 som funkar kanon, men en av orsakerna till köpet var att jag ville få varning för fartkamerorna. Var hittar man filerna som man laddar ner, och är det svårt? Var inne på poidatabase.se och kikade men fick det inte att fungera. Andra tips mottages tacksamt. Annars är 360 en liten och smidig navi som fungerar bra. Schyyst bild, lagom stor att ta med i fickan och snabb på att ta fram en ny rutt om du inte följer instruktionerna. Niklas Fransosen | |
|
Har oxå en Nuvi 360. Ladda ner speed_camera.zip från den sidan. Sen får du med hjälp av Garmin POI Loader och 360 kopplad till datorn, lägga in dom i navigatorn. // M.V.H. Daniel |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
men är det verkligen med de senaste fartkamerorna? Jag har en 660 som jag tankade ner fartkamerorna till för ett halvår sedan, men nu saknas många kameror och en hel del verkar vara bortplockade. Mvh Johan |
|
Står på sidan att Databasen är uppdaterad: 2006-11-22 // M.V.H. Daniel |
|
|
Länk där finns dom oxå, kostar dock 25:- men är senast uppdaterad 17 Maj. // M.V.H. Daniel |
|
| Jag har 759 fartkameror på min 2007.1 HIGH Digital Road Map Europe och kamerafilerna är uppdaterade 070520... | |
|
Tack för alla tips. Det verkar som det gick för programmet gratulerade mig till att ha laddat ner 696 kameror. Hoppas nu bara att dom verkligen syns när man kommer fräsande :-) Niklas Fransosen |
|
|
Prova ladda hem dem här: Länk poidatabase.se är ju som sagt inte uppdaterad på ett tag. |
|
|
Tack för det tipset med. Ska ladda ner dem oxå, Niklas Fransosen |
|
| En fundering: Hur bra fungerar detta? Kan man ställa in så att det inte varnar om man närmar sig kameran bakifrån? d.v.s. Finns det någon som tar hänsyn till körriktning samt det håll kameran är vänd åt? | |
BadaBing |
Gäller samma för tomtom 910..? (nedladdning av fartkameror) |
| BadaBing: det finns för TomTom på den sidan också ja! | |
BadaBing |
Perfekt, tack ! |
BadaBing |
är det ngn som kan ge lite installationstips till en tomtom 910..? hittade fartkamerorna på länken ovan men sedan hittar inte programmet dem... |
|
Packa upp zipfilen De uppackade filerna lägger du sen i din kartmapp, min kartmapp heter Western_Europe där i lägger jag mina. Du bör ju ha nåt liknande på din, du behöver inte gå via TomTom Home utan kan gå direkt via utforskaren om du hittar din TomTom som en enhet under Den här Datorn. |
|
BadaBing |
ok gjorde så, nu ska jag leta upp en kamera :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.