|
|
|
|---|---|
|
Jag har tänkt köpa en bil till och har funderat på en 5:a med v8 Är den ena "bättre" än den andra? tänkvärda tips mottages. Aktuella bilar är tidiga 90-talare typ -92, till -95 Den dag jag går till sängs utan att jag lärt mig något nytt, är en förspilld dag i mitt liv. | |
| ska du ha v8,så är valet 540 utan tvekan... | |
|
Det är ingen stor skilnad i bränsleförbrukning, typ några droppar men 540 har 68 hästar fler!!! Det ända jag vet är att 540s låda har problem med några plast kulor(är inte så värst påläst) men annars är det ingen större skilnad... Mitt röst är på 540! BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Du kan även göra en sökning här på forumet med sökorden 540 AND 530 så hittar du lite tidigare info kring jämförelsen mellan dessa. Just real V8 Power, nothing more! /Roger W |
|
|
Då jag ägt både 530 och 540 kan jag bara rekommendera 540!Inte för att 530 är speciellt mycket sämre bil,men skillnaden i prestanda är stor och bränsleförbrukning minimal! BMW fûr allè |
|
|
540 självklart |
|
|
540... om du verkligen måste åka v8. |
|
| e34 530 har en annan automatlåda än e34 540 och 530:ins låda är beskonad ifrån de ökända plastkuleproblemet. Är du lite händig så är plastkuleproblemet nog inga problem att fixa själv. Har haft en e34 540 -94 och de är ett jävla sug i dom bilarna. | |
rsarits |
Håller med ovanstående med ett undantag, om du kör mest landsväg, köp 540, om du kör mest stad, välj 530. Skillnaden i stadskörning är ganska stor, medan landsväg är marginell. Jag talar då bara om modeller med automat. De manuella har helt annan utväxling, så de har jag ingen koll på. Både 530 och 540 går långt över 30000mil utan problem, min 530 har 32500mil på mätaren och kollegans 540 har också passetat 30000, bägge bilarna går som klockor, och elen funkar. |
|
Hej! Håller med rsarits att ska du köra mycket i stan välj 530. Jag har den med manuell låda. Funkar mycket bra. Hade en 525 tidigare och det skilljer ytterst lite på förbrukningen mellan dessa. Den manuella lådan till 530 gör att den blir lite törstigare på landsväg än automat pga av utväxlingen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.