|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har för två veckor sen köpt en 520i E60 04" då upptäckte lite problem vid växling (gör motstånd vid växling i trean o fyran och vibration i fyran ) l1-2-5-6 helt ok)är det något som ska vara så eller ???? Jag har 3 mån garanti kvar så vet ej om garanti gäller för detta också är det någon som har samma problem !!!!! | |
| jag har inte detta problem,men jag skulle ringa o höra mig för på bmw om jag vore du,om ditt problem.innan garantin går ut... | |
| Det är klart att inte trean och fyran skall vara trögare att lägga i än de andra växlarna , Vad menar du med vibration? | |
| Håller man handen kvar på spaken o trycker lite bak så käner man mycke vibration (bara i fyran) | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Det låter lite lustigt, oftast är det växlarna som ligger i mest (högsta) eller de som man växlar mest mellan (2-an) som slits. Alla växlar ska gå i lika lätt, men det behöver ju inte vara ras på gång utan det kan lika gärna vara dåligt injusterat växellänkage. Jag skulle definitivt kolla upp det. mvh Johan |
|
Tack för hjälp!! Det gör jag på måndag |
|
|
Ser att tråden är gammal men jag har samma problem med min. Kom du fram till vad felet var? Tacksam för svar. Mvh Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.