|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har fått upp ögonen för en bmw m5 e34. och undrar vad som är rimligt pris på den Svart metallic / silver kjolar 1a m5an i sverige (kungen fick nr2) 2 ägare. Första var general direktör för bmw och andra ägaren har haft den 10 år och äger en bil service firma Helt fullstämplad service bok. 25000 mil, vid 18000 mil så brukar m5orna dra olja, så då togs toppen renoverades , dr schrink kammar osv fixades ETC stötdämpningen utbytt nytt orginal avgassystem Hel skinn ( dvs hela inredningen skinn, inklusive instrumäntbräda osv. verkar vara mycket väl underhållen och inte snålat när nått gått sönder / behov av byte. fungerande AC Memory stolar Ny skattad, relativt nybes. fina däck och bmw m5 orginal fälgar. Vad skulle ni värdera denna bil till? | |
|
Krille_Krille: Har du en länk? lite lättare att ge dig rätt pris eller om du har ett chassi nummer så man kan se exakt vilken utrustning bilen har. |
|
|
tack för svar, det är ingen annons, bilen ifråga är inte utannonserad. men vad finns det för extra utrustning som tillval, en lista skulle va guld. vet att det är helskinn ac m sport baksäte el stolar taklucka el M ratt ingen som kan fort säga ett pris? mvh |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Blir svårt utan regnr eller chassienr, samt bilder på den! Men allt mellan 75-120k beroende på hur den ser ut och känns! Med reg eller chassienr,kan det framkomma vissa värdefulla fakta om bilen som kan beröra priset(finns de som vet det mesta om de flesta svenska M5:orna betr. historiken!) MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
okej :) så med andra ord är 45-50 tusen kronor ett ganska bra pris. men jag har kollat upp regnummret och fått fax. det som står är att bakdämparen läkt, men som sagt så är det utbytt . vad kan jag kolla upp om jag har chassie nummret? mvh |
|
|
Du har för lite info, det är en 3,6-89 eller hur? För någon 3,8 är det inte finns bara en 3,8 innan kungens 92: a (2st 92: or såldes här) och det är en 37000milers i Lagunengrün med fler ägare än 2. Fråga på e34m5.se dom vet garanterat vilken det handlar om, 2ägares Svensk-såld det är inte vanligt. Stephan |
|
|
eftersom det är första e34 är det 3.6 literns. vad för mer info tycker du jag behöver? mvh |
|
| Den är nog minst värd 50 iaf, handlar ju mycket om hur en köpare värderar att det är den första registrerade i Sverige. | |
|
Har aldrig hört talas om att de börjar dra olja efter 18000 mil och måste renoveras, vem har sagt det? Den personen vet inte vad han/hon talar om i alla fall. Är bilen svensksåld, då börjar regnumret på O? Det är alltså komplettläder? Sånt som syns i listan här: Länk 45-50k är den definitivt värd OM det är komplettläder och den är FULLT servad i boken och inte bara ifyllt i början. Om du inte har chassinummer så kan jag kolla upp vilken det är ändå, finns inte så många svensksålda 89 kvar. Då kan det dyka upp intressant information. Då avslöjas också om det verkligen är den tidigast inregade i Sverige. E34 M5 register Sverige |
|
|
Nu har jag samma papper som dig framför mig, OXL***, inte sant? Tyvärr verkar det inte stämma med första M5:a, det finns minst två st som är tidigare än denna. Den Misanoröda som annonseras på Blocket just nu är antagligen Sveriges första E34 M5 i trafik, om ingen numera skrotad bil var före. Två ägare stämmer knappast, bilregistret anger 11 st och det är två st bara sedan -98 då Åke Eriksson (Mercedes-Benz i Luleå) hade bilen. Ponera att de tre senaste är samma person så är det ändå otänkbart att de åtta ägarna före denne skulle vara en och samma "generaldirektör" vid BMW. Den har haft fler än två brukare således. Går att beställa mikrofischer med äldre ägare från Vägverket och kolla exakt hur många olika. Den är ändå värd 45-50k (antagligen mer), men tänk på att den stötdämparen kommer att kosta runt 7000:- och sen är det ju bra att fortsätta med BMW-service om den har varit med så länge, det håller värdet uppe och det gör det också om bilen är i originalsick, vilket är hemskt sällsynt på 3.6:an. Är den vinterkörd? Har varit påställd länge. Vinterkörning är negativt förstås. Jag ska kolla bilens fabriksdata om det är komplettläder. E34 M5 register Sverige |
|
|
HD91: det är OXL*** . jag ska höra om det med ägarna. Jag har ju själv åkt bilen och sett den, som sagt nybytta stötdämpare(nivåregleringen *etc* är bytt ) den är absolut fullsmetad service boken, för han äger som sagt bil service företag. mycket väl underhållen. och det är komplettläder som sagt, eftersom jag sett bilen själv. du får mycket gärna kolla upp lite mer fakta om du kan om den. mvh |
|
|
Låter bra, då kan han ju fortsätta att serva den åt dig där, om du köper den. Jag hör av mig om jag får tag på något intressant om den. E34 M5 register Sverige |
|
|
Krille; M5världen är liten, dina uppgifter ringde fel i mina öron precis som HD91 visade överensstämde med verkligheten, minst 3st togs i trafik innan OXL, OGA*** som tillhör dom E34: or som enbart har siffror i VINnumret var också före och då räknar jag inte dom privatimporterade M5 E34: or som också var före. Priset med dessa nya uppgifter, 45-55tkr spontant. Stephan |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Jag som hoppades på att detta handlade om en av de undangömda pärlorna!! =( Men jag håller med Stephan 735i! om priset,doch så tror jag nog att priset bör ligga något högre med tanke på service boken och de nya EDC dämparna! 60-75k som lägst, beroende på hur resten av bilen ser ut in/utvändigt och att ingen förstört den med hemmastyling! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
M5 3,6 har INTE EDCdämpare utan nivåreglering bak och normal typ av dämpare fram, men bakre nivåregleringsdämparna är dyra ändå (om det handlar om nya original BMW) utbytt låter som byte till 535idämpare eller eftermarknad vilket väl? är det vanligaste. Stephan |
|
|
Men är det ingen som kan kolla upp ägarna? för det kan mycket vara så att den blivit ägd av ett "företag" osv, som har samma brukare.? som stephan säger så är det nivåreglerings dämparna som är bytta, och det är inte nå 535. som sagt, det är inte snålat när det behövs lagas. men jag får se hur det blir. ägaren på bilen är inte riktigt 100% om bilen skall säljas ännu, så det får framtiden avisa :) |
|
|
Krille_Krille: Det är enkelt att kolla upp tidigare ägare bara att ta kontakt med Vägverket och upp ge regnumret. Du som har flest uppgifter är nog den som enklast kan ta redan på tidigare ägare. |
|
|
Här kommer ett sent inlägg, jag har en M5 från 89 där regnumret börjar på OHC. Det var någon som nämnde "undangömda pärlorna", vad menas med det? Tacksam för svar! Ted |
|
|
Vad jag misstänker så är det en av de första svensksålda. Undangömd med andra ord :). Mvh Christian |
|
Med de "undangömda pärlorna" menar jag de bilar,svensksåld eller ej, som ägs av samlare,eller de lågmilare som vårdats av sina ägare sedan länge men inte brukat bilen allt för ofta. Vore lite skoj om det kommer ut någon "ny" på marknaden snart,dvs en av de "okända",som ej är känd av Sveriges M5 registerhållare och vetare! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Hej igen, jag måste fortsätta besvära Er innan midsommarfirandet sätter igång. Det här registret som Ni nämner, var hittar jag det? Jag har försökt få tillträde till en sida som heter www.e34m5.se utan resultat, trots registeranmälan och annat. Vore kul o veta ifall man har som du säger en av Sveriges första M5:or. Vore kul o veta ifall det finns något värde i detta. Den M5 jag har är en enligt papper lågmilare som jag köpte på impuls. Tacksam för svar Patrick o Christian!! Glad midsommmar Ted W |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.