|
|
|
|---|---|
| Som rubriken lyder, till en 325 E30 - 87. Det jag behöver är rotor, fördelarlock, tändkabelsats. Något man vågar köpa på biltema eller är det bara junk? | |
| biltemas tänddelar skulle inte jag inskaffa,soper enligt min mening... | |
| enligt egen erfarenhet då eller? vilka delar syftar du på då? inte en chans att jag ger 2500 för några tändkablar på mekonomen. idioterpriser! | |
|
Testa biltema, jag köper mycket från biltema till min 525 och hittils fungerar allt utmärkt. Oftast kan man ju dessutom köpa 3 av samma del innan man kommer upp i priset som bmw tar för 1. Då är det ju inte hela värden om livslängden skulle vara kortare man kommer ju ändå billigare undan. Jag använder dock min bil som pendlar bil (= många mil) så jag bryr mig mindre om att vara pedantisk. I så fall hade jag säkert köpt originaldelar bara för att det känns bättre. Men nu tycker jag mest att det är kul att testa biltemas delar då de har enligt mitt tycke har ett oförskämt dåligt rykte. I alla fall tills något jag köpt går sönder och motbevisar min åsikt ;) |
|
| Hehe, kollar du artikel nummret på delarna så är det samma "oftast" samma som bmws, det va det på tändkablarna till min 320 iallafall. Sparade 1200:- på den affären | |
|
Det bästa råd du kan få om BILTEMA på denna hemsida är: Prova själv och bilda dig en egen uppfattning! Det finns få frågor i detta forum som lockar till så mycket tyckande som just BILTEMA och deras grejor! Det blir nästan som religiös fanatism över dessa frågor! Du kommer tex om BILTEMA:s motoroljor få svar allt från: - skulle inte vilja ta i BILTEMA:s motoroljor med tång ens till - BILTEMA:s motoroljor är lika bra som någon annan olja Och det värsta är att du kan inte avgöra vem som har rätt eller fel! Så prova själv! Antingen skär motorn ihop "redan innan du hunnit starta motorn" eller också upptäcker du (som jag gjort) att motorn fortfarande efter 70.000 mil och mer därtill funkar utmärkt! Per L |
|
| Härligt Per håller med dig | |
|
Ja, många svarar "skitgrejer" default så fort biltema nämns utan att egentligen ha några egna erfarenheter. |
|
| givetvis egna erfarenheter... | |
|
Då är det ju i en tråd som denna alldeles underbart om du delar med dig av dina erfarenheter i mer än en mening. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
dicka o: Dela gärna med dig av dina erfarenheter. Kan vara värt mycket för vissa... |
|
| detta var till en mazda 626 -94 årsm beru,rotor,fördelarlock, tändkablarna gick vell ann,inte mycket o gnälla om.men resten var soper.var inte många mil man fick njuta innan det var dax o byta igen.då bytte jag till orginal,där märkte skillnaden,att hölt mycket längre.alla säger vell sin mening eller.var det inte det tråden o frågan handla om?allas egen uppfattning... | |
|
Jag har köpt bromsskivor till en Ford samt BMW på biltema. Dessa har fungerat ypperligt bra. Likaså deras bromsbelägg som dock dammar en hel del men tar bra. Oljorna har jag hört ska vara Statoils oljor från året innan. Har använt biltemas oljor i mina fyra senaste bilar utan bekymmer. Köpte avgasrör till en Saab 9000 som enligt Biltema är samma som orginal men de är ommärkta med Biltema loggan istället. Passade hur bra som helst. Däremot har jag köpt bromsbelägg två gånger till två olika bilar på Mekonomen. Dessa passade inte och jag fick fila en bra bit i kanterna för att de skulle glida ordentligt i oken. Detta är mina erfarenheter av Biltema vs. Mekonomen. Har dock köpt wax och en metallpolish på Biltema som var helt värdelösa och även en lufttrycksmätare för bildäck som inte funkade. Förresten, senaste inköpet från Mekonomen var en iso kontakt till E36 som passade men saknade flera stift som fanns i orginalkontakten vilket medfört att nya stereon inte håller minnet mellan starterna. Lite småstörande då den kostade 150kr och biltema har den för 79,90 |
|
|
rillejo: Oljorna från biltema har ju diskuterats flitigt här på forumet tidigare. Det som man kommit fram till är att det är samma olja som statoil säljer. På oljor är det ju klassningen man går efter och inget annat. Märket saknar till stor del betydelse så länge klassifieringen är tillräcklig för din motor. |
|
| Det låter som att jag kan köpa tänddelarna på biltema ändå. Iaf tändkablar, dock ser jag inga sådana till en 325 E30 eller ser jag fel? | |
| Nån som vet om det finns tändkabelsatser till 325 E30 på biltema? Jag hittar inget :/ | |
|
De e väll bara o plocka ihop löst? Finns fördelare, stift o kablar i olika längder... "bmw 325 -87 trimmad " sista ordet kan ju bero lite på om man väljer biltema eller inte. Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
| äh den är bara lätt trimmad. får väl köpa universalkablar eftersom det inte finnns till 325. nå mer man behöver för en komplett tändkabelsats? bara tändkablar man behöver eller är det nå mer som hör ihop? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.