AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
654

Växellådasbetäckningar i 535iA -91:a?

Vi
37
ViktorStefansson
BMW 525 Tds -94
Hallå!

Jag har suttit ett tag å funderat på vad man ska göra, det är så att convertern i växellådan är kass i min 535iA -91, och måste bytas.
Men jag har nu kommit fram till vad jag troligen ska göra, att byta hela växellådan då en ny convert till den kostar 8500kr.
Och då är det ju dethär med betäckingar, jag har hittat en växellåda som har betäckning 4-hp 22, skulle den passa på 535an som orginal är 4växlad och har 3st körlägen(sport. ekonomi, och något mer)?
För jag har ju sätt att det finns förlägningar på 4-hp 22 som ex. ZF osv.!?
Enligt ägaren så ska denna reservväxellåda som jag troligtvis ska köpa också ha 3st körlägen och har även suttit i 735iA -91-92.
Kan det där med olika många körlägen ha någon betydelse på betäckningen?
Och växellådan från 735:an bör väll passa rakt på utan några större problem?!

MVH / Viktor
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
En sak du bör kolla iaf är så att det är lika många stift i elkontakterna på lådorna..

//Roffa
Vi
37
ViktorStefansson
BMW 525 Tds -94
Hur gör man det på enklast sätt?
/Viktor
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Du kollar i elkontakten som kommer ut på sidan av lådan och räknar hur många stift det är i den.. du kan ju höra med nån bmw-återförsäljare vilka lådor som passar din bil också.

//Roffa
mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
kolla etk. from 90 har alla 7 stift. 4HP22 har olika storlek på konverter beroende på motorstorlek, antalet friktionsringar kan också skilja beroende på motorstorlek, så det säkraste kortet är att kolla att de två bokstäverna som följer efter 4HP22 (eller reservdelsnumret) är samma.

molle
Vi
37
ViktorStefansson
BMW 525 Tds -94
Okej!

Jag får tacka för tipsen, men växellådan jag har tänkt köpa kommer från en 735iA, så då bör det väll inte vara några problem!?

Skriv mera!

/Viktor
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.